Oile moarte de pe nava scufundată în Portul Midia, îngropate lângă Măcin. Procurorii au deschis o anchetă

Oile moarte de pe nava scufundată în Portul Midia, îngropate lângă Măcin. Procurorii au deschis o anchetă

Operatiunea de scoatere a cadavrelor de pe nava esuata in portul Midia FOTO GSP

Procurorii constănţeni au deschis o anchetă, după ce o mare parte din animalele moarte, aflate la bordul navei Queen Hind, care s-a scufundat în Portul Midia, nu au fost distruse prin incinerare, ci au fost îngropate pe un teren viran din Măcin.

Ştiri pe aceeaşi temă

Procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa au pus în aplicare două mandate de percheziţie domiciliare, în două zone din localitatea Măcin, judeţul Tulcea. 
 
“În cauză au fost delegaţi poliţişti de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor - Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Tulcea, Agenţia Protecţia Mediului - Tulcea, Direcţia de Sănătate Publică – Tulcea, pentru stabilirea legalităţii modului cum s-a derulat activitatea de incinerare ovinelor înecate pe nava eşuată în luna noiembrie 2019 în Portul Midia. În urma activităţilor desfăşurate la faţa locului, s-a stabilit faptul că, mare parte dintre deşeurile animale nu au fost distruse prin incinerare, ci au fost îngropate pe un teren viran din localitate”, se  arată în comunicatul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa. 
 
Cercetările continuă cu privire la reprezentanţii societăţii care au contractat distrugerea deşeurilor animale, sub aspectul săvărşirii de infracţiuni privind protecţia mediului şi regimul deşeurilor
 
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, încărcată cu 14.600 de oi şi având un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a înclinat periculos şi s-a scufundat parţial pe bordul drept, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu, evenimentul având loc în 24 noiembrie 2019.
 
 
Gabriel Comănescu, preşedintele Grup Servicii Petroliere SA (GSP), compania care s-a ocupat de ranfluarea epavei, a declarat la acea vreme că „în timpul operaţiunii, scafandrii au intrat în apă, au găsit punţi suplimentare, aceste punţi suplimentare au şi animale la bord. Sunt punţi neincluse în cargoplan, sunt nedeclarate. E problema autorităţilor să găsească de ce au fost încărcate şi de ce nu au fost incluse în cargoplan. Este un mare semn de întrebare. Există o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi.”
 
Cargoplanul (planul de încărcare a mărfurilor pe o navă) este un document pe care trebuie să-l verifice Căpitănia Portului la sosirea sau plecarea unui vapor din port.
 
La bordul epavei, scafandrii au găsit punţi care în acte nu există, despre care niciuna dintre instituţiile care controlează sosirea/plecarea unei nave din port nu ştia. Mai mult, nu se ştia nici de „marfa” suplimentară încărcată pe Queen Hind. Sute de tone, greutate suplimentară, despre care, se pare, că nimeni nu ştie nimic, pot reprezenta câteva mii de oi care au „scăpat” controalelor.
 
 
FOTO ISU Dobrogea

 

 

 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările