Motivul ciudat pentru care tramvaiele din Cluj-Napoca circulă cu o viteză maximă mai mică decât în anii '70

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiele din Cluj-Napoca circulă cu viteză maximă mai mică decât cele fabricate în anii 70. FOTO: Mobilitate Urbană
Tramvaiele din Cluj-Napoca circulă cu viteză maximă mai mică decât cele fabricate în anii 70. FOTO: Mobilitate Urbană

În lume, tramvaiele electrice rulează uzual cu 50-60 de kilometri/oră de mai mult de jumătate de secol. În Cluj-Napoca, s-a limitat, recent, această viteză la 32 de kilometri pe oră. Compania de Transport Public susţine că motivul are de a face cu siguranţa circulaţiei.

Tudor Măcicaşan, specialist în mobilitate urbană, susţine că noile tramvaie Astra din Cluj au fost limitate la 32 km/h, desi caietul de sarcini cerea tramvaie limitate la 50 km/h. 

„În contextul unui sistem de tramvaie cu 30% mai lent decât acum 35 de ani, limitarea unor tramvaie noi, în garanţie, la jumătate din viteza lor constructivă este impardonabilă, contrară bunelor practici şi ascunde, cel mai probabil, grave vicii de fabricaţie ale tramvaielor. Asemenea măsuri nu s-au aplicat nici vechilor tramvaie autohtone, nici tramvaielor CKD KT4D fabricate în anii '70 şi aduse la mana a 2-a din Germania, nici tramvaielor mov Pesa Swing care rulează de noi de peste 10 ani pe liniile de sub Feleac”, a spus acesta. 

Măcicăşan a mai precizat că, în lume, tramvaiele electrice rulează uzual cu 50-60km/h de mai mult de jumătate de secol. 

„Prin atingerea vitezelor permise de lege între staţii se asigură viteza medie operaţională atractivă şi implicit timpi de călătorie cât mai buni. La inaugurarea reţelei de tramvaie din Cluj-Napoca, în 1987, tramvaie autohtone Timiş II realizau o cursă de 101 în 40 de minute tur-retur, mergând sistematic cu 50km/h intre staţii şi menţinând o viteza medie comerciala de 18-20km/h”, a mai spus el. 

Răspunsul Companiei de Transport Public Cluj: motive de securitate

Într-un răspuns oficial, Compania de Transport Public Cluj confirmă informaţia, arătând însă că măsura are ca scop „creşterea siguranţei călătorilor şi a celorlalţi participanţi la trafic”, „astfel încât, în cazul apariţieni unei necesităţi de frânare pentru evitarea unui accident, eficienţa acestei operaţiuni să fie mai ridicată”. 

În răspuns se mai arată că „viteza medie de deplasare a tramvaielor în municipiul Cluj-Napoca este de 16 kilometri/oră. Prin limitarea vitezei maxime de deplasare la 32 km/oră, nu este afectată durata călătoriei, întrucât nu se modifică viteza medie de exploatare, iar timpii pe cursă nu sunt modificaţi”. 

Vă mai recomandăm: 

Oraşul smart Cluj-Napoca merge pe motorină. De ce stau autobuzele electrice de 600.000 de euro în garaj

Oraşul care investeşte 24 de milioane de euro în autobuze cu hidrogen. Ce performanţe au comparativ cu autobuzele electrice | VIDEO

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite