Cinci firme vor să termine parcarea din Poiana Mică

Cinci firme vor să termine parcarea din Poiana Mică

Aşa va arăta la final parcarea din Poiana Mică. FOTOArhivă.

Investiţia este una extrem de importantă pentru staţiunea Poiana Braşov care are un mare deficit de locuri de parcare. Construcţia trebuie finalizată până la sfârşitul anului 2016 pentru a putea fi folosită în sezonul rece când staţiunea este foarte aglomerată.

Ştiri pe aceeaşi temă

La ultima licitaţie organizată de Primărie, după ce constructorul iniţial a abandonat lucrările, s-au înscris cinci companii: două din braşov, iar alte trei din Piteşti, Sfântu Gheorghe şi Bucureşti. Compania care va câştiga licitaţia trebuie să termine parcarea cu 8,7 milioane de lei. Investiţia este crucială pentru Poiana Braşov care este cea mai aglomerată staţiune în sezonul de iarnă. De multe ori braşovenii nu au fost lăsaţi să urce cu maşinile în staţiune din cauza lipsei locurilor de parcare.

Asocierea de firme Conforest SA şi Tong SRL a abandonat în primăvară lucrările după ce construise 85% din parcare şi a pierdut garanţia de 540.000 de lei.

Parcarea din Poiana Mică este amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara, iar accesul în parcare se face pe la parter, din drumul care leagă oraşul de staţiunea Poiana Braşov. Va avea 430 de locuri.  Şoferii care au maşini pe GPL nu îşi vor putea lăsa maşina în moderna parcare. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet.

Tot în zona intrării va exista o tabelă electronică unde vor fi afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se vor distribui către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Plata se poate face la automatele de plată, localizate la parter şi la subsol, dar şi în holurile de acces spre ieşire.

Această variantă clasică de parcare este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se va face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV, spre complexul Silver Mountain.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: