Aeroportul Braşov aşteptat de două decenii a fost folosit ca monedă electorală de către miniştrii PSD

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pista Aeroportului Braşov a fost inaugurată în luna octombrie. FOTOArhivă.
Pista Aeroportului Braşov a fost inaugurată în luna octombrie. FOTOArhivă.

Aeropotul Braşov este o investiţie aşteptată de ani buni, dar până acum niciun guvern nu a dat vreun leu pentru finanţarea lui. Brusc în campanile electoral, ministrii cabinetului Ponta au început să promită finanţare, asta după ce Ministerul de Finanţe a dat aviz negativ pentru contractarea unui împrumut pentru continuarea lucrărilor.

Până acum doar pista Aeroportului a fost construită pe banii Consiliului Judeţean. A costat 16 milioane de euro. În septembrie instituţia a dorit să facă un împrumut pentru continuarea investiţiei, dar nu i s-a permis. Ministerul de Finanţe nu a dat aviz favorabil Consiliului Judeţean pentru un împrumut de 5 milioane de euro necesar continuării lucrărilor la Aeroport, deşi instituţia nu are un grad mare de îndatorare. Din aceşti bani trebuiau să se realizeze căile de rulare necesare investiţiei.

Promisiuni de campanie

În luna octombrie totul s-a schimbat, iar Aeroportul a devenit brusc o prioritate pentru Guvern. Prezent la inaugurarea pistei de la începtul lunii octombrie, Ministrul Transporturilor, Ioan Rus a declarat că investiţia ar putea fi preluată de guvern pentru a fi finalizată. Pentru finalizarea Aeroportului ar mai fi nevoie de 31 de milioane de euro, mai puţin decât pentru un stadion modern.

„Trebui să găsim o formă pentru continuarea lucrărilor de la Aeroportul de la Braşov. Una dintre variante ar fi să promovăm o lege prin care să transferăm tot ce s-a făcut către Ministerul Tansporturilor, dat fiind faptul că o sa facem şi autostrada Comarnic- Braşov. Poate să fie un aeroport de rezervă pentru Otopeni. O să facem cumva, ca într-un an – un an şi jumătate să finalizăm Aeroportul. Vreau să că felicit Consiliul Judeţean Braşov pentru eforturile depuse şi realizarea pistei“, a declarat Ioan Rus.

Ministerul Economiei şi liderul PSD Braşov, Constantin Niţă a încercar să fie şi mai convingător. A declarat că însuşi Victor Ponta a fost de acord cu construirea Aeroportului. „Sunt convins că sprijinul PSD pentru braşoveni va rămâne constant şi puternic, în sensul că Victor Ponta a fost de acord ca aeroportul să fie gata până în 2016. Cu sprijin financiar prin Ministerul Transporturilor şi prin intrarea Companiei Aeroporturi Bucureşti în acest proiect, la sfârşitul anului 2016 vrem să se poată efectua zboruri de la Ghimbav“, a precizat Constantin Niţă.

Alegerile au trecut, Victor Ponta a pierdut, iar despre Aeroport nu se mai spune nimic. Aristotel Căncescu, preşedintele suspendat al Consiliului Judeţean şi principalul promotor al Aeroportului, este în arest, astfel că braşovenii mai au de aşteptat mult şi bine până când vor putea decola de la Ghimbav.

Aeroportul va fi profitabil

Pe lângă banii pentru căile de rulare, pentru finalizarea aeroportului mai este nevoie de 31 de milioane de euro pentru terminal şi turnul de control. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani. Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică au anunţat că vor să închirieze spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite