Răspuns delirant al autorităţilor după ce şalupa unui interlop a ucis un om: „Nu există limită de viteză!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe Dunăre apar tot mai des bărci de viteză care merg extrem de rapid FOTO Arhivă Adevărul
Pe Dunăre apar tot mai des bărci de viteză care merg extrem de rapid FOTO Arhivă Adevărul

Întâmplarea tragică s-a petrecut în urmă cu 11 zile, pe Dunăre, în dreptul oraşului Brăila. Între timp, autorităţile au ţinut ascunsă identitatea celui vinovat de moartea pescarului, iar o explicaţie începe să se întrezărească. Neoficial, am aflat că individul este fiul unui cunoscut interlop.

Viteză de melc în ancheta legată de accidentul groaznic întâmplat pe Dunăre, la Brăila, în data de 18 iulie, când un pescar de 40 de ani, care se afla cu alţi trei prieteni într-o barcă, a fost sfârtecat de o şalupă de viteză în care se aflau doi tineri de 28 şi 32 de ani.

Deşi pescarul a murit la câteva zile de la la incident  (medicii au făcut mari eforturi pentru a-i salva viaţa, rănile au fost extrem de grave; practic omul avea un sfert din corp distrus) individul care a condus şalupa este în continuare liber. Mai mult, împotriva lui nu s-a luat niciun fel de măsură judiciară care să prevină influenţarea martorilor sau o eventuală fugă din ţară..

De 11 zile încoace, presa face solicitări repetate pentru a fi dezvăluită identitatea celui care a produs tragedia, însă autorităţile păzesc secretul cu străşnicie. Este cert deja că barca pescărească era oprită în momentul impactului, ceea ce indică faptul că şalupa de viteză a fost condusă iresponsabil, cu încălcarea tuturor normelor de siguranţă. 

Avem de-a face, aşa cum indică şi fapta cercetată în dosarul penal deschis, cel puţin cu o ucidere din culpă (adică fără să existe intenţia de a ucide). Însă dacă luăm în considerare declaraţiile unor martori oculari - care spun că şalupa s-a îndreptat spre barca pescărească în mod ferm, ca şi cum ar fi vrut intenţionat să o scufunde - atunci lucrurile iau o turnură mult mai gravă, iar lipsa de intenţie ar putea să fie scoasă din ecuaţie.

Cât îl priveşte pe conducătorul bărcii de viteză, după ce în prima fază au apărut speculaţii că ar fi vorba de ruda unui magistrat, ulterior s-a aflat, neoficial, că ar fi fiul unui cunoscut interlop din Brăila. Autorităţile nu au dorit să comenteze această informaţie, sub pretextul legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal, întărind şi mai mult speculaţiile că făptuitorul ar beneficia de protecţie la nivel înalt.

Autoritatea Navală, răspuns halucinant

Autoritatea Navală Română (instituţia care răspunde de reglementarea traficului pe Dunăre, dă permise de barcă, autorizează tot felul de chestii etc) a precizat, pe 28 iulie, că încă se fac cercetări pentru stabilirea circumstanţelor şi cauzelor incidentului naval din data de 18 iulie, din zona kilometrului fluvial 172 plus 500, mal stâng. 

Ca şi Poliţia, ANR refuză să spună cine este autorul teribilului accident. „Este din Brăila şi este posesor de Certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement, valabil”, este precizarea seacă a instituţiei bugetare unde se trăieşte ca-n sânul lui Avraam. Salariul net (fără ore suplimentare şi sporuri) al celor aproape 1.000 de angajaţi poate depăşi 10.000 de lei lunar, iar cel mediu este în jurul a 7.000 de lei net. 

Transparenţa nu este tocmai la ea casă la ANR, unde ultimele declaraţii de avere au fost postate în 2014 (acum 7 ani!), iar defăşurătorul anonimizat cu salariile nete este postat doar de formă, cu încălcarea legislaţiei, conţinând doar plafoanele salariale aferente posturilor, nu sumele efective plătite pentru fiecare funcţie în parte.

Aceeaşi autoritate nu vede o mare problemă în faptul că în ultima perioadă au apărut foarte mulţi proprietari de bărci, ambarcaţiuni de agrement sau ski jet-uri care circulă cu viteză mare pe Dunăre, iar accidentele s-au înmulţit alarmant.

Cu acest prilej am aflat că în domeniul circulaţiei ambarcaţiunilor de agrement este un haos complet în România. De fapt, nu este stabilit pentru acestea regimul de viteză permis, acesta fiind prevăzut pentru toate tipurile de nave şi definit ca fiind „viteză de siguranţă”. Adică, mai pe înţelesul tuturor, oricine poate merge cu orice viteză, căci nu poate fi tras la răspundere, nu i se poate suspenda brevetul, nu primeşte amendă, nu se ia vreo măsură.

„În Regulamentul de Navigaţie pe Dunăre (OMT nr. 859/2013), la art. 1.04 sunt stabilite pentru conducătorii de nave îndatoririle generale de vigilenţă. Alin. 1 prevede: Navele în marş trebuie să respecte în orice moment viteza de siguranţă. Viteza de siguranţă este definită la art. 1.01 lit. d) pct. 11) din regulament: termenul «viteză de siguranţă» înseamnă o viteză la care o navă sau un convoi poate naviga în deplină siguranţă, să efectueze manevre şi să oprească în limitele de distanţă impuse de circumstanţele şi de condiţiile date. Conform prevederilor art. 23 din OG nr. 42/1997, ambarcaţiunile sunt nave în înţelesul ordonanţei menţionate”, a precizat Autoritatea Navală Română.

Vă recomandăm şi:

Pescarul rănit de o şalupă ce gonea nebuneşte pe Dunăre a murit. Tragedia stârneşte multe suspiciuni

Un nou caz Caracal? Suspiciuni de viol, proxenetism şi sechestrare după sinuciderea unei fete de 16 ani. „Dacă am să mor, nu vreau să plângeţi!”

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite