Protest al muncitorilor pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş - Turda. Oamenii îşi cer banii restanţi de mai multe luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Protest al angajaţilor care lucrează pe lotul doi al autostrăzii Sebeş - Turda. Angajaţi ai subcontractorilor care lucrează pe acest lot, între Teiuş şi Aiud au întrerupt luni activitatea şi au solicitat achitarea restanţelor. Constructorul lotului este o asociere ce are ca lider compania Aktor SA.

Constructorul Aktor SA este acuzat că nu şi-a plătit colaboratorii din iulie 2016. Reprezentanţii mai multor firme de construcţii, subcontractate pentru execuţia lucrărilor de la km 31 până la km 41, între Teiuş şi Aiud, au venit luni, la punctul de lucru din Teiuş al liderului asocierii pentru a-şi cere banii neplătiţi de mai bine de o jumătate de an. Situaţia în care se găsesc aceştia poate pune în pericol termenele de finalizare a lucrării.

Lotul 2 al autostrăzii Sebeş – Turda are 24,25 km şi începe de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului) până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250. Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014.

Aktor SA a subcontractat pentru execuţia lucrărilor (de la km 31 până la km 41) o firmă din judeţul Maramureş, respectiv Crisma Gref SRL, care la rândul ei a subcontractat mai multe firme deţinătoare de utilaje. „Am lucrat cu utilajele noastre, cu muncitorii noştri. Ne-au tot minţit că vom primi banii. Suntem vai de capul nostru. Nu ne-am primit banii din 15 iulie”, a transmis reprezentantul unei firme de construcţii, potrivit alba24.ro.

image

Reprezentanţii firmelor subcontractante au pus pe autoturisme pancarte pe care scrie „Trăim în sclavagism? Aşa se pare”, „Firme de apartament fac autostradă”, „Noi am muncit! Unde e plata?”, „Am muncit pentru voi, unde sunt banii noştrii?”, „Avem copii de crescut”.

Un eveniment similar s-a petrecut şi în toamna anului trecut, când de asemenea constructorii au oprit lucrul, solicitând plata facturilor. Iniţial, toate loturile de la Autostrada A10 au avut ca termen de finalizare sfârşitul lui 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construcţie. Deabia anul acesta au fost date autorizaţiile de construire.

image

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020. Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adică 85% din valoarea totala eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurată de la bugetul de stat.

image

În 30 iunie 2016, lucrările erau la 10%, termenul de finalizare din contract fiind tot 2 octombrie 2016. Potrivit CNADNR, în 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Citiţi şi:

Minerul legendar din Roşia Montană. A construit şapte biserici şi şcoli în Munţii Apuseni cu banii câştigaţi în subteran

Schiorul din Alba care vrea să ajungă la Olimpiada din Coreea de Sud. Cum se luptă sportivul să strângă 25.000 de euro

Cum se făcea publicitate în comunism. Reclamă celebră în epocă la PECO: „Poate oare un trabant remorca un elefant?“

Cum era prezentată Alba Iulia în primul ghid turistic în limba română publicat în 1929

Imnul saşilor din Transilvania, singura odă care nu ridică în slăvi un popor, ci frumuseţea unui ţinut

Cascada îngheţată din Apuseni. Cum arată blocul de gheaţă spectaculos care atrage şi alpinişti celebri 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite