VIDEO Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş - Turda nu va fi deschis până în martie. Explicaţii de la CNAIR: „Exces de bitum şi probleme de aderenţă a asfaltului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipa de la CNAIR a efectuat o vizită pe lotul 3 al autostrăzii. Foto: ziarulunirea.ro
Echipa de la CNAIR a efectuat o vizită pe lotul 3 al autostrăzii. Foto: ziarulunirea.ro

Comisia de recepţie a CNAIR a descoperit mai multe elemente neconforme cu ocazia recepţiei efectuate marţi pe tronsonul dintre Aiud şi Decea al Autostrăzii Sebeş - Turda. Purtătorul de cuvânt al companiei, Alin Şerbănescu, a precizat că deschiderea ciculaţiei ar putea deveni realitate în luna martie.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, după inspecţia privind recepţionarea lotului trei al Autostrăzii Sebeş-Turda, că anumite neconformităţi descoperite în luna noiembrie 2017 s-au menţinut.

”Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut, ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi împreună cu presa, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte am văzut, există aceste neconformităţi, se va întruni comisia în după-amiaza aceasta, va studia inclusiv documentele şi în funcţie de ce se va stabili se va decide dacă se acordă sau nu recepţia”, a spus Alin Şerbănescu.

Echipa de control a CNAIR a pus în vedere constructorului, Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, să remedieze deficienţele constatate anul trecut. ”Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a completat Alin Şerbănescu.

Întrebat de jurnalişti dacă s-ar putea circula în siguranţă, el a răspuns: ”Deocamdată să spunem că nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum”. 

Şerbănescu nu a putut preciza, în acest moment, dacă se va face sau nu recepţia, însă a spus că cel târziu până în luna martie se va circula pe acest tronson. ”Până în maxim luna martie, ca să dau aşa un termen realist, se va putea circula, în condiţiile în care constructorul înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România, în condiţiile în care nu cerem altceva sau alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”, a mai spus Şerbănescu. Tot în luna martie este posibilă deschiderea circulaţiei şi pe lotul 4, între Decea şi nodul rutier de la Turda.

receptie autostrada

”Există soluţii tehnice de remediere a acestor deficienţe, dar ele presupun muncă, un timp mai lung sau mai scurt, dar ele clar trebuie remediate”, a afirmat purtătorul de cuvânt al CNAIR. De asemenea, el a precizat că lotul patru este programat pentru o inspecţie în luna februarie. ”Vom vedea cum evoluează lucrurile în realitate acolo, iar celelalte două loturi sunt programate şi ele anul acesta spre a fi deschise circulaţiei. Vom vedea de asemenea cum vor evolua lucrările în zonă şi în funcţie de acestea vom stabili dacă se va face recepţia sau nu”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al companiei naţionale.

Lotul 3 al autostrăzii (12,45 km) urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire. Autostrada are în total circa 70 de kilometri şi va fi deschisă integral doar în 2019.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite