FOTO Stadiul lucrărilor pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş - Turda. Problemele financiare pot bloca din nou investiţia

FOTO Stadiul lucrărilor pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş - Turda. Problemele financiare pot bloca din nou investiţia

Zona podului peste răul Mureş, pe lotul 2. Foto: Asociaţia pro Infrastructură

Circa 40 de kilometri din Autostrada Sebeş - Turda, care este lungimea primelor două loturi, de la Sebeş la Aiud, ar urma să fie finalizaţi abia în anul 2019. În plus faţă de întârzierile mari în derularea lucrărilor se manifestă în prezent şi un blocaj financiar, subcontractanţii nefiind plătiţi pentru activitatea realizată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016.
 
Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. Termenul actualizat şi oficial de finalizare a lucrărilor este iunie 2018, dar cosntructorii susţin că investiţia nu are cum să fie gata mai devreme de a doua parte a anului 2019. Procentul de realiizarea este undeva între 25 şi 30 la sută.
 
Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este şi aici aprilie 2018, dar problemele apărute vor prelungi acets termen până în ajul 2019. Stadiul de realizare este de circa 35%.

 
 Principalele probleme identificate pe lotul 1:  
 1. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Secţiunea B km 14+000-17+000. 
 2. Obţinerea avizului în cadrul CTE CNAIR pentru Proiectul Tehnic Secţiunea C km 0+000-km 0+300, inclusiv Nod Rutier Sebeş. 
 3.  Revizuirea acordului de mediu după avizarea Proiectului Tehnic  că urmare a modificărilor survenite faţă de studiul de fezabilitate. 
 4. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru soluţiile tehnice din culoarul de expropriere pentru Secţiunile B şi C. 
 5. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pe zonele din afară culoarului de expropriere. 
 6. Activitatea de arheologie din cadrul Contractului-Obţinerea certificatelor de descărcare arheologica pentru siturile 1,2,3,4,5,7,8. 
 7. Poluare identificată în zonă km 15+360-15+600, în urmă analizelor probelor de apa şi sol. 
 8. Finalizare Proiect ITS.
 9. Finalizare Proiect Iluminat. 
 10. Probleme de exproprieri rămase nerezolvate (construcţie cu destinaţia locuinţa şi teren împrejmuit în care se află amplasaţi stupi de albine în zonă km 5+250). 
 11. Obţinerea Autorizaţiilor de Construire pentru imobilele aflate pe culoarul iniţial expropriat. 

 
Probleme pe lotul 2:
1. Obţinerea Autorizaţiei de Construire pe zonele din afara culoarului de expropriere
2. Finalizare Proiect ITS, Spaţiul de Servicii tip S3, Centrul de Monitorizare, Semnalizare Rutieră.
     

Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură

Imagini din aceeasi galerie
  • Sursa fotografiilor: Asociația Pro Infrastructură
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările