Cum a câştigat o clientă a companiei Blue Air daune pentru întârzierea avionului. Femeia a stat patru ore în aeroportul din Cluj pentru un zbor spre Bucureşti

Cum a câştigat o clientă a companiei Blue Air daune pentru întârzierea avionului. Femeia a stat patru ore în aeroportul din Cluj pentru un zbor spre Bucureşti

O clientă a companiei Blue Air a obţinut în justiţie daune ca urmare a unei întârzieri de câteva ore a zborului pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

În acţiunea depusă la Judecătoria Alba Iulia, reclamanta (T. Andra) a precizat că zborul din data de 1 septembrie 2017 a înregistrat o întârziere de aproximativ 4 ore, timp în care nu a primit lămuriri de la staff-ul companiei cu privire la motivele întârzierii, motiv pentru care a formulat o reclamaţie la biroul Blue Air, situat în incinta aeroportului, prin care a arătat cele întâmplate şi a solicitat acordarea coempnsaţiei, însă cererea a rămas nesoluţionată.
 
Ulterior formulării reclamaţiei, pasagerii au fost informaţi că întârzierea a fost cauzată de lipsa unei aeronave disponibile, eveniment ce nu poate fi imputat pasagerilor. Reclamanta a formulat o notificare către Blue Air prin care a solicitat suma datorată, însă nu a primit nici un răspuns şi nici nu a fost contactată în vederea soluţionării amiabile a acestui diferend.
 
Prin urmare, instanţa a decis să oblige compania aviatică să plătească suma solicitată. În plus, femeia a mai obţinut şi obligarea companiei la plata dobânzii legale penalizatoare aferentă sumei menţionate, de la data efectuării zborului, 1 septembrie 2017, şi până la data plăţii efective.
 
”Prevederile art. 5, 6 şi 7 din Regulamentul nr. 261/2004, interpretate în lumina jurisprudenţei CJUE, recunosc dreptul pasagerilor la o compensaţie în situaţia executării necorespunzătoare a obligaţiilor născute din contractul de transport aerian, iar în situaţia unui zbor mai scurt de 1500 km., compensaţia prevăzută de regulament este de 250 euro. Reţinând că reclamanta a dovedit întârzierea zborului pe o perioadă mai mare de 4 ore şi că pârâta recunoaşte dreptul reclamantei de a primi compensaţia în cuantum de 250 euro, instanţa apreciază îndeplinite în cauză condiţiile răspunderii contractuale. Faţă de cele de mai sus, în temeiul art. 1270 şi art. 1350 C. civ., instanţa va admite cererea reclamantei şi va obliga pârâta la plata sumei de 250 euro, reprezentând despăgubiri pentru executarea necorespunzătoare a obligaţiilor ce incumbau pârâtei în temeiul contractului de transport”, a precizat magistratul care a dat dreptate clientei companiei de zbor. 
 
Reprezentanţii companiei aeriene au fost de acord cu plata sumei de 250 de euro, dar au solicitat instanţei să respingă acordarea dobânzii legale penalizatoare (în valoare de câteva zeci de euro), însă instanţa de judecată nu a fost de acord. Decizia pronunţată la finalul lunii iulie 2019 nu a fost contestată la instanţa superioară.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: