Te-ai săturat să plăteşti pentru check-in sau bagaje? Profitul companiilor aeriene vine numai din taxele suplimentare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Taxele pe care pasagerii le plătesc pentru check-in sau bagaje ţin industria la suprafaţă
Taxele pe care pasagerii le plătesc pentru check-in sau bagaje ţin industria la suprafaţă

Orice înseamnă cost suplimentar achiziţionării unui bilet de avion se traduce prin nervi ai pasagerului. Dar în ceea ce priveşte industria transportului aerian, înseamnă profit la care companiile nu vor renunţa prea curând.

Vrei mai multe loc pentru picioare în avion? Meniu à la carte, bagaj în plus sau check-in în aeroport? Atunci pasagerul face ceea ce-l enervează la maxim: mai scoate bani din buzunar pentru fiecare opţiune aleasă. Frontier Airlines, de exemplu, taxează 100 de dolari pentru bagajul de mână. 

Dar pentru industria transportului aerian aceste opţiuni înseamnă profituri de miliarde de dolari la finalul anului. Orice cost suplimentar, adăugat biletului de avion, era o modalitate de supravieţuire a companiilor aeriene, dar astăzi a devenit o afacere în sine, „o mină de aur”, după cum titrează „Business Insider”.

În 201, companiile aeriene din toată lumea au încasat un total de 22.6 miliarde de dolari, din venituri auxiliare, valorând 4.2% din veniturile industriei, potrivit publicaţiei americane. Trei ani mai târziu, profitul a ajuns la 42.6 miliarde de dolari, adică 6% din cifra totală a industriei.

Aproape jumătate din aceşti bani vin din confirmările rezervărilor de hotel, meniuri à la carte, precum şi alte taxe.

„Potrivit unei noi prognoze a Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (International Air Transport Association), eficienţa consumului de combustibil, consolidarea şi cereri robuste din partea pasagerilor joacă un rol important în obţinerea profitului, dar produsele conexe sunt cruciale”, scrie Business Insider.

„Taxele suplimentare s-au ridicat la aproximativ 13 dolari pe pasager, la nivel mondial. Iar la baza profitabilităţii companiilor aeriene stau aceste servicii şi produse inovative”, continuă publicaţia americană.

Este prognozat că veniturile din 2014 vor depăşi profitul de 5.94 de dolari pe pasager. Fără acestea, industria ar ieşi în pierdere doar oferind produsele sale originale: transport de pasageri şi cargo.

Graficul IATA arată evoluţia ultimilor ani, din acest punct de vedere. Dacă veniturile obţinute din călătorii au stagnat, cele obţinute în urma taxelor suplimentare aduc din ce în ce mai mulţi bani.

De exemplu, potrivit IdeaWorks, KLM a făcut 89.4 de milioane de dolari anual din taxarea pentru locurile „economy comfort”.

Citeşte şi:

Biletele de avion se scumpesc cu 15% de la 1 ianuarie 2014

Taxele pentru călătoriile aeriene din SUA se majorează

Persoanele supraponderale ar trebui să plătească mai mult?

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite