Obiceiuri zilnice care afectează grav creierul: ce poate provoca scăderea IQ-ului la fel de mult ca drogurile

Obiceiuri zilnice care afectează grav
creierul: ce poate provoca scăderea IQ-ului la fel de mult ca drogurile

Obiceiuri zilnice care afectează grav memoria. FOTO Arhivă

Propriile obiceiuri zilnice ale oamenilor le pot distruge creierul. Fără să îşi dea seama ajung să se simtă obosiţi, nu se pot concentra şi uită diverse lucruri. Află ce duce la distrugerea celulelor cerebrale, fără ca oamenii să ştie ce se întâmplă cu ei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu contează cât de multe aplicaţii şi jocuri dedicate stimulării creierului foloseşti, dacă ai o serie de obiceiuri zilnice care luptă împotriva memoriei, scrie cheatsheet.com. Începând cu verificarea periodică a telefonului, alimentaţia incorectă şi lipsa somnului, toate acestea luptă împotriva  bunei funcţionări a creierului. Pentru a-ţi păstra o gândire rapidă, trebuie să te asiguri că eviţi cele mai nocive obiceiuri care pot avea un impact grav asupra celulelor cerebrale.

Faci multe lucruri în acelaşi timp

În cazul în care sunteţi genul de persoană care se uită la televizor în timp ce răsfoieşte documentele de la serviciu sau mănâncă în timp ce îşi planifică următoarele activităţi, este timpul să te opreşti şi să te concentrezi pe o singură acţiune. În caz contrar, creierul tău ar putea avea de suferit.

Cercetătorii de la Institutul de Psihiatrie de la Universitatea din Londra au constatat că multitasking-ul poate provoca la fel de mult scăderea IQ-ului precum fumatul de marijuana. De asemenea, lumina albastră a ecranelor este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le putem face împotriva creierului nostru.

Nu dormi suficient

Lipsa somnului nu cauzează doar pierderea energiei şi căscatul în mod constant pe tot parcursul zilei. Conform cercetătorilor, acest lucru ar putea avea un impact grav asupra creierului, deoarece acesta nu este în măsură să funcţioneze corect atunci când nu te-ai odihnit suficient. În cazul în care te simţi ameţit ca după o seară de beţie după câteva zile consecutive în care nu ai dormit suficient, află că nu este de vină imaginaţia ta. Lobul temporal, zonă a creierului care te ajută să procesezi limbajul, nu poate funcţiona corect, ceea ce duce la dificultăţi în formularea unor gânduri coerente. Lobul parietal este de asemenea compromis atunci când nu dormi, aceasta fiind zona creierului care te ajută să rezolvi calcule matematice. Dormitul suficient este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poţi face pentru memorie, eficienţă zilnică şi capacitatea de a învăţa lucruri noi.

Stres

Stresul este un răspuns natural al corpului nostru, aşa că este bine să te simţi stresat în anumite momente, cum ar fi înainte de o întâlnire importantă sau de un examen. Steven Stein, neurolog britanic, este de părere că stresul afectează în principal inteligenţa emoţională, care influenţează modul în care puteţi transmite sentimentele, gândurile şi emoţiile altor oameni şi de a comunica.

Dacă eşti mereu stresat şi simţi că nu te poţi înţelege cu nimeni din jurul tău, nu da vina pe nimeni. Nivelul ridicat de stres te face mai impulsiv, mai puţin productiv şi mai predispus la greşeli.

Nu îţi scoţi ochii din telefon, tablet sau laptop

Cei mai mulţi dintre noi ne bazăm pe telefoanele noastre pentru a ne aminti date importante şi pentru a ne avertiza atunci când nu vrem să uităm o zi de naştere importantă, fără să ne mai punem creierul la treabă.  Avem gadget-uri pentru tot, de la modul de navigaţie în maşină, la calculatoarele de pe telefon, atunci când vrem să rezolvăm orice ecuaţie (chiar dacă este un simplu calcul matematic), dependenţa noastră de tehnologie diminuând în mod constant nivelul de funcţionare a creierului.

Lipsa exerciţiului fizic

Este greu de găsit timp pentru a merge la sală, dar sărind peste activităţile fizice chiar şi uşoare, cum ar fi mersul pe jos sau jogging-ul, poţi fi afectat de uşoare pierderi ale memoriei. Exerciţiile fizice pot îmbunătăţi sănătatea mintală, memoria, precum şi capacitatea de a învăţa informaţii noi. De asemenea, vei putea controla mai uşor nivelul de stres. Studiile arată că femeile în vârstă care fac plimbări în pas vioi în mod regulat au o mai bună memorie verbală şi spaţială.

Evită alimentele care conţin zahăr

Ştim cu toţii că alimentele care conţin zahăr contribuie la multe probleme de sănătate, dar desertul de zi cu zi ar putea fi, de asemenea, un obicei ce contribuie la lupta împotriva bunei funcţionări a creierului. Siropul bogat în fructoză de porumb, care se găseşte în cantităţi mari în deserturile din comerţ, are efecte dăunătoare asupra creierului.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: