L’Occitane şi puterea lavandei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un tânăr francez care nu şi-a dorit decât să menţină vii obiceiurile regiunii L’Occitane, din care provenea, a ajuns să dea naştere unui brand cosmetic devenit lider astăzi în gama produselor naturale.

Câteodată, bărbaţii sunt cei care deţin secretul. Secretul de a face o femeie să se simtă bine în pielea ei. Şi chiar dacă Olivier Baussan a fondat L'Occitane în 1976 pentru a păstra vii tradiţiile din Provence, a ajuns în scurt timp să câştige mai mult decât şi-a propus.

L'Occitane înseamnă „femeia din Occitania" şi se referă la o regiune culturală în care se vorbeşte limba occitană. Zona cuprinde o parte din sudul Franţei şi Monaco, dar mai include şi părţi mici din Italia, Văile Occitane, şi din Spania, Vall d'Aran. Adică un cumul de tradiţii, mirosuri, gusturi şi obiceiuri.

Când spui sudul Franţei, gândul duce la levănţică. Şi, de câţiva ani încoace, L'Occitane en Provence este motivul pentru acest obicei devenit reflex. Câmpurile de lavandă sunt cele care susţin sloganele companiei precum „autenticitate şi naturaleţe", „eficacitate şi plăcere" şi „respect şi responsabilitate".

Uleiuri esenţiale naturale

În 1976, tânărul Olivier Baussan, în vârstă de 23 de ani, a folosit distilarea cu aburi pentru a produce ulei esenţial din lavandă şi rozmarin sălbatic pentru a-l vinde la târguri şi pieţe din zona sa natală, Provence. Adică produse 100% naturale, cele care sunt astăzi miza supremă a companiilor de acest gen.
A reuşit să deschidă primul butic în 1978 în Volx, un sătuc din regiune.

Laborator în care se testează parfumurile brandului

Laborator în care  se testează  parfumurile brandului

Baussan a descoperit în zonă o fabrică de săpun scoasă din funcţiune, pe care a preluat-o pentru a fabrica săpunuri bazate pe diverse vegetale, folosind metode tradiţionale. Afacerea a crescut în următorii ani datorită produselor naturale care au câştigat rapid un public fidel, dar şi notorietatea internaţională a brandului.

La începutul anilor '90, în încercarea de expasiune a companiei Baussan, a vândut o mare parte din afacerea sa unei corporaţii care, într-un final, a ajuns să-l excludă de la conducerea propriei sale firme.

Produse L’Occitane pe bază de levănţică

Produse L’Occitane  pe bază de levănţică

Şi-a recăpătat dreptul de a lua decizii în 1996, când austriacul Reinold Geiger a reuşit să cumpere majoritatea acţiunilor. Numele brandului a fost schimbat în „L'Occitane en Provence", pentru a întări legătura cu rădăcinile companiei, dar şi pentru a evidenţia caracterul autentic al produselor în faţa publicului internaţional. Dar atributele brandului nu se bazează pe nume, ci pe tehnicile de producere ale companiei şi filosofia brandului despre cum trebuie să arate şi acţioneze un produs natural.

„Aurul femeilor", succesul L'Occitane

Toate produsele marca L'Occitane sunt concepute şi fabricate în sediul de bază din Manosque. Resursele companiei provin din propriile culturi de plante sau ale producătorilor locali care folosesc metode tradiţionale. Brandul susţine de ani buni programul prin care se cultivă migdali în Provence, folosiţi mai departe pentru cremele şi loţiunile care ajung în toată lumea. L'Occitane este deţinătorul unei culturi impresionante a unei specii rare de imortele, în Corsica, care se află la baza gamei de creme de regenerare a pielii. Şi, nu în ultimul rând, levănţica. Planta din care au fost făcute primele creme L'Occitane şi care a dus renumele companiei în toată lumea beneficiază de un „altar" prin toate măsurile de protejare şi cultivare a acesteia.

Un produs celebru al firmei, untul de shea, este adus direct din Burkina Faso, cu certificatul Ecocert. Copacul de shea este considerat sacru, iar untul său mai este cunoscut drept „aurul femeilor", pentru că datorită lui femeile din regiune îşi câştigă traiul. Fructele de shea sunt culese de femei doar după ce au picat din copac. Secretul preparării acestuia este cunoscut şi pus în practică doar de către locuitoarele zonei respective. Metodele tradiţionale sunt păstrate în continuare, iar cosmeticele pe bază de unt de shea ale brandului păstrează majoritatea atributelor acestei plante, datorită modului de producţie.

Potrivit companiei, L'Occitane nu testează pe animale, iar majoritatea produselor şi ingredientelor sunt certificate cu Ecocert. Astăzi, L'Occitane are magazine în 80 de ţări, dintre care numai în America sunt deschise 170.

537 de milioane de euro a fost profitul companiei de pe urma vânzărilor, în 2010.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite