Dormitul în acelaşi pat cu partenerul poate duce la depresie, boli de inimă şi accident vascular cerebral: care sunt soluţiile pentru o odihnă corectă

Dormitul în acelaşi pat cu partenerul poate duce la depresie, boli de inimă şi accident vascular cerebral: care sunt soluţiile pentru o odihnă corectă

Partenerii se expun la mai multe probleme dacă dorm împreună FOTO quirkybyte.com

Un nou studiu arată că unele probleme de cuplu sau de sănătate pot să fie cauzate de dormitul împreună. Soluţiile sunt la îndemănă dacă se cunosc cauzele problemei.

Care sunt urmările unui somn neliniştit 

Sforăitul, lupta pentru plapumă şi împingerile din timpul somnului de către partener sunt probleme comune pentru cei care dorm în acelaşi pat. Pentru cei aflaţi deja într-o relaţie de lungă durată, a dormi singur într-un pat este un fel de plăcere vinovată secretă, dar, potrivit unui nou studiu, această plăcere te poate scăpa de necazuri. Într-un studiu al Universităţii Leeds şi Silentnight, 29% din participanţi au dat vina pe partenerul de viaţă atunci când nu au reuşit să se odihnească cum trebuie, arată „The Independent“.

„O treime din britanici spun că nu pot să aibă un somn liniştit pentru că sunt deranjaţi de partener“, a declarat doctorul Nerina Ramlakhan pentru „Daily Mail“. Foarte puţine cupluri au aceeaşi rutină a somnului şi aceleaşi obiceiuri de dormit şi nu este niciun secret că lipsa somnului corect duce la stări proaste şi lipsa de concentrare, dar mai duce, şi mai important, la riscul dezvoltării unor probleme de sănătate, printre care obezitate, boli de inimă şi diabet. Astfel, noua cercetare ar trebui să pune cuplurile în gardă şi să regândească felul în care dorm împreună.

Mai mult, un alt studiu, desfăşurat de LM Research, arată că aceia dintre noi care au o relaţie fericită dorm mai bine decât cei singuri sau care au relaţii nefericite, din moment ce se simt în siguranţă şi mai puţin anxioşi. 

Soluţii pentru odihna corectă 

Se pune întrebarea: ce se poate face în cazul în care unul dintre parteneri nu poate să doarmă liniştit din cauza celuilalt? O soluţie pentrun un bun început ar fi să îţi săruţi partenerul sau partenera de „Noapte bună!“. 71% din cei care au participat la studiu au zis că au dormit mai bine după un astfel de sărut. „A-ţi săruta partenerul de noapte bună face ca mintea să lase de-o parte stresul acumulat pe durata zilei“, mai zice Nerina Ramlakhan.

Totodată, se pare că zicala potrivit căreia a te duce la culcare după o ceartă are un sâmbure de adevăr şi nu îţi face bine. 70% din respondenţi au dormit mai bine după ce i-au spus „Te iubesc“ partenerului, indiferent dacă au dormit împreună sau în paturi separate. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: