Ce presupune metoda CLEANSE, o detoxifiere fizică şi emoţională care te ajută să slăbeşti, dar şi să trăieşti în armonie

Ce presupune metoda CLEANSE, o detoxifiere fizică şi emoţională care te ajută să slăbeşti, dar şi să trăieşti în armonie

Emoţiile pot fi citite pe faţă, iar proasta gestionare a acestora se vede când ne urcăm pe cântar. Dezechilibrul emoţional duce la alegeri alimentare greşite şi mâncat anxios, avertizează nutriţioniştii, însă există şi soluţii, una fiind dieta C.L.E.A.N.S.E. dezvoltată de un psiholog, scriitor, speaker şi instructor de yoga.

Ştiri pe aceeaşi temă

După numeroase studii, nutriţioniştii au descoperit o strânsă legătură între emoţii şi alimentaţie. Persoanele care îşi gestionează cu greu emoţiile prezintă un risc mai mare de a dezvolta obezitate, fiind predispuse la consum alimentar anxios. Odată ce se atinge echilibrul emoţional, alegerile alimentare şi starea de spirit se schimbă radical, spune cea care au inventat dieta C.L.E.A.N.S.E., o detoxifiere emoţională şi fizică gândită de Sherianna Boyle, profesor universitar, psiholog, autoare, speaker motivaţional şi instructor de yoga. 

Impactul emoţiilor poate fi citit pe faţa fiecărei persoane. Pielea este cel mai mare organ din corp şi se întâmplă să fie primul lucru pe care îl vedem când ne uităm în oglindă. Emoţiile afectează elasticitatea ţesuturilor şi a pielii. Detoxifierea emoţională ne ajută să devenim mai uşori, mai flexibili şi mai tineri.

Ce presupune metoda C.L.E.A.N.S.E:

Mişcare zilnică

Dacă nu sunteţi fanii exerciţiilor cardio, intraţi în club şi dansaţi sau faceţi o plimbare în aer liber, mergeţi pe bicicletă sau cu rolele. Când ritmul cardiac creşte, sângele începe să circule prin organe, ajutându-vă să eliminaţi toxinele. Această circulaţie este esenţială pentru bunăstarea emoţională deoarece scade semnificativ simptomele de anxietate, făcând mai uşoară ţinerea în frâu a poftelor alimentare.

Hidratare

Deshidratarea poate provoca dureri de cap, anxietate, insomnie, oboseală şi inflamaţie în corp. Pe de altă parte, consumul de apă ajută la menţinerea constantă a energiei corpului. Dacă nu sunteţi un mare fan al apei, adăugaţi felii de căpşuni, kiwi sau lamâie care vor da gust şi vor adăuga nutrienţi. Reţineţi că băuturile carbogazoase şi cofeina (chiar şi ceaiul verde) pot interfera cu procesul digestiv.

Probiotice

Probioticele ajută la eliminarea toxinelor. Cercetările făcute până în prezent arată legătura dintre anxietate, depresie, boală Crohn şi problemele gastro-intestinale. Probioticele ajută şi la scădere riscului de a dezvolta alergii, oferă un aspect sănătos pielii şi susţin tranzitul intestinal.

Grijă la alimentele alese

Alegeţi alimente cât mai naturale (întregi şi organice), cu un conţinut scăzut de sodiu, zahăr şi coloranţi. Luaţi în considerare înlocuirea produselor din făină albă cu făină de quinoa. Este important să consumaţi mese şi gustări regulate. 
 
Alimente benefice organismului:

• Quinoa

• Avocado, spanac şi kale (pentru calciu) 

• Oţet de cidru de mere pentru a face dressing salatelor 
 
• Apă de nucă de cocos (pentru hidratare) 
 
• Nuci (mai ales migdale) 
 
• Grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de cocos şi uleiul de măsline
 
• Carne slabă, cum ar fi cea de pui (de preferinţă fără hormoni adăugaţi) 
 
• Lapte de nucă de cocos sau migdale 

• Fructe bogate în calciu (kiwi, căpşuni, portocale şi prune)  

• Alimente bogate în dopamină, neurotransmiţătorul pentru creşterea stării de spirit (bananele, ciocolata neagră şi turmericul).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: