Şase recomandări pentru un trai în doi mai sănătos

Şase recomandări pentru un trai în doi mai sănătos

În general cuplurile au acelaşi stil de viaţă FOTO Shutterstock

Căsătoria menţine o stare bună de sănătate, mai ales când membrii unui cuplu preiau unul de la celălalt obiceiurile pozitive.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Când cercetătorii de la Universitatea Brigham Young au studiat 4.746 de cupluri căsătorite cu vârste cuprinse între 51 şi 61 de ani, au descoperit că partenerul funcţionează ca o oglindă pentru celălalt. Astfel, era puţin probabil ca un bărbat de 50 de ani cu o stare de sănătate excelentă  să aibă o soţie bolnavă. Dar dacă sănătatea bărbatului era una precară, şansele ca soţia să se îmbolnăvească, la rândul ei, creşteau, se arată într-un articol publicat pe site-ul Reader’s Digest.

Explicaţia constă în faptul că, în general, cuplurile au acelaşi stil de viaţă, raportat la alimentaţie, nivel al stresului şi activitate fizică. Există, de altfel, o serie de modalităţi prin care puteţi avea grijă de sănătate împreună.

Faceţi sport!

Ieşirile în cuplu pot fi distractive chiar dacă se desfăşoară în parc, iar tot ce faceţi este să alergaţi. Kimberly şi Gary Jordan se plimbă în fiecare zi împreună, în cartierul în care locuiesc şi ard aproape 300 de calorii zilnic. „Este o adevărată binecuvântare să avem timp să discutăm şi să ne plimbăm“, spune Kimberly.

E bine să mănânci ca o femeie

În momentul în care bărbaţii ajung să locuiască cu iubita sau soţia lor, obiceiurile lor nutriţionale devin mai sănătoase, iar influenţa partenerelor are, pe termen lung, un impact pozitiv. În schimb, femeile tind să consume mai multe alimente nesănătoase şi să se îngraşe după ce încep o relaţie în cadrul căreia coabitează cu partenerul.

... şi să faci sport ca un bărbat

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Pittsburgh a arătat că, în cele mai multe cazuri, bărbaţii care făceau sport aveau şi soţii active. Dacă partenerul tău joacă baschet, handbal sau are alte activităţi de acelaşi fel, implică-te şi tu sau foloseşte timpul liber pentru a avea un program propriu de exerciţii fizice.

Certaţi-vă prieteneşte

Tot mai multe studii asociază căsniciile nefericite cu efecte nefaste asupra sănătăţii. Un studiu a arătat că femeile şi bărbaţii cu mai multe griji referitoare la căsnicie aveau un nivel crescut al hormonului stresului, cortizolul şi sufereau de hipertensiune arterială, factori care cresc riscul de a suferi un infarct ori un atac cerebral.

Tensiunile în cuplu au fost asociate şi cu depresia şi un risc mai mare de ulcer gastric.

Luaţi-vă o vacanţă

Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh care au studiat starea de sănătate a 12.000 de bărbaţi cu probleme cardiace, de-a lungul a nouă ani, au descoperit că aceia care mergeau anual în vacanţă erau mai puţin expuşi riscului de deteriorare a sănătăţii faţă de cei care ignorau faptul că au nevoie de o pauză.

Învăţaţi cât puteţi

A trăi sănătos pare dificil. Într-o zi, orice tip de grăsime este dăunător, în alta, este un aliment miraculos. Ce este bine să faci şi ce nu? Învăţăturile de bază sunt, de regulă, aceleaşi: activitate fizică zilnică timp de 30 de minute sau mai mult, consumul moderat de alimente la fiecare masă, includerea fructelor, legumelor, cerealelor în alimentaţie, cultivarea unei atitudini pozitive, un somn de calitate, administrarea de suplimente şi vitamine.

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările