Unele legume sunt mai sănătoase dacă le gătim în loc să le mâncăm crude. Sfatul unui nutriţionist

Unele legume sunt mai sănătoase dacă le gătim în loc să le mâncăm crude. Sfatul unui nutriţionist

Anumite legume ar trebui gătite la aburi înainte de a fi mâncate FOTO Shutterstock

În ultimii ani, dieta raw vegană, care presupune doar consumarea de fructe şi legume crude, nepreparate, câştigă tot mai mulţi adepţi. Studiile au demonstrat că dieta ajută la slăbire, iar cei care ţin acest regim sunt plini de energie şi au un risc scăzut de boli cardiace sau diabet. Unii experţi susţin însă că există legume care ar trebui mâncate după ce sunt gătite.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dieteticianul Helen Bond a declarat pentru Daily Mail că dieta strict raw vegană nu este recomandată. Unele legume sunt mult mai sănătoase dacă sunt gătite, spune ea.

Roşiile ar trebui preparate, nu consumate în stare crudă. Licopenul, pigmentul care le conferă culoarea roşie, protejează organismul împotriva unor forme de cancer şi boli cardiace. Licopenul nu este distrus prin prepararea roşiilor, dimpotrivă, prin gătire el este eliminat din celulele roşiei în cantitate mai mare şi astfel este mai bine absorbit de organism. În plus, roşia gătită îşi păstrează vitamina C şi beta carotenul, spune Helen.

O altă legumă care ar fi mai bine să fie mâncată după ce este gătită este morcovul. Studiile au demonstrat că dacă este fiert, morvocul conţine o cantitate mai mare de beta caroten, pe care organismul nostru o transformă în vitamina A.

Varza de Bruxelles ar trebui mâncată de asemenea după ce este gătită timp de 5 minute la aburi. Aceasta este metoda ideală de preparare, pentru menţinerea substanţelor nutritive, care scad riscul de cancer. Această legumă mai conţine acid folic, vitamina C şi B6.

Varza obişnuită trebuie gătită mai atent. Nu este bine să aruncăm frunzele mai închise la culoare, din exterior, pentru că ele conţin mai multe vitamine: vitamina B, C şi luteină, dar şi calciu şi diferite suibstanţe anticancerigene. Consumul de varză scade riscul de degenerescenţă maculară, care duce la pierderea vederii.

Printre legumele care ar trebuie consumate proaspete, crude, Helen Bond include spanacul, broccoli, ardeiul roşu şi varza kale. Dieta ideală este cea care combină alimentele crude cu unele gătite la aburi sau fierte cel mult 5 minute, spune Helen.

citeste totul despre: