Volvo lansează o nouă gamă de camioane și trece la Euro 6

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Camion Volvo
Camion Volvo

Volvo Trucks a prezentat noul său camion de top, Volvo FH. Prin acesta, suedezii aduc o mulțime de noutăți în categoria autocamioanelor premium.

În acelaşi timp cu noul camion va fi lansat și primul motor Volvo Euro 6 ce va reduce semnificativ emisiile. În plus, noua funcţie I-See face posibilă reducerea suplimentară cu până la 5% a consumului de combustibil. Iar, în toamna anului 2013 va fi lansat Volvo I-Torque, noul lanţ cinematic ce oferă un consum de combustibil şi mai mic, dar şi performanţe dinamice mai bune: caracteristici de care vor beneficia atât firma de transport, cât şi şoferul.
I-See este un exemplu de tehnologie care uşurează viaţa şoferului şi economiseşte combustibil.

„I-See este un pachet software pentru transmisia I-Shift. Acesta stochează informaţii despre dealuri, pe măsură ce acestea sunt parcurse de autocamion. Data următoare când autocamionul se deplasează pe acelaşi traseu, I-See acţionează acceleraţia, schimbătorul de viteze şi frânele pentru a asigura o deplasare cât mai economică posibil", explică Claes Nilsson, preşedinte Volvo Truck Corporation.

„Datorită lui I-See, firma de transport poate reduce consumul de combustibil cu până la 5% pentru fiecare vehicul", continuă el.

O economie suplimentară de 5% este posibilă cu noul pachet de economisire combustibil (Fuel Package) de la Volvo Trucks. Acest pachet cuprinde cursuri de instruire pentru şofer şi asistenţa lunară denumită Consiliere combustibil - şi are drept scop reducerea consumului, atât prin modificarea stilului de condus al şoferului cât şi prin îmbunătăţirea cunoştinţelor acestuia privind tehnicile de condus economic.

Graţie noului lanţ cinematic I-Torque Euro 6 de la Volvo Trucks - programat să intre în producţie pentru piaţa europeană în toamna anului 2013 - economiile sunt chiar şi mai mari.

„Volvo I-Torque reduce consumul de combustibil cu până la 4 procente. Împreună cu I-See şi alte îmbunătăţiri minore, rezultatul este un consum de combustibil care scade cu până la 10 procente. Aceasta corespunde unui volum de 4100 de litri de combustibil pe an pentru un autocamion cu utilizare medie", comentează Claes Nilsson.

„Noul Volvo FH oferă o manevrabilitate excepţională - apropiată de cea a unui autoturism. Pentru a înţelege nivelul angajamentului nostru, oferim chiar şi suspensie faţă independentă. Această noutate mondială duce manevrabilitatea către nivele neatinse în lumea autocamioanelor", spune Claes Nilsson.
Noua tehnologie îmbunătăţeşte şi mai mult siguranţa la bord, creează un lanţ cinematic şi o transmisie mai economice şi contribuie la menţinerea unei disponibilităţi ridicate.

„Ţinând cont de toate acestea, trebuie spus că nu am pus laolaltă toate aceste realizări tehnologice doar de dragul de a o face. Pentru a beneficia la maxim de beneficiile unei tehnologii inovatoare este important ca oamenii care o vor utiliza să ştie, în primul rând cum să o facă şi, de asemenea cum să o pună în practică. Iată de ce am depus eforturi susţinute pentru a crea un autocamion care are în centrul său şoferul", spune Claes Nilsson.

Spaţiul de lucru al şoferului este un bun exemplu în acest sens. Din noul său scaun, şoferul are o vizibilitate mai bună asupra drumului, nu în ultimul rând datorită creşterii zonei vitrate utilizabile a cabinei şi designului inovator al oglinzilor retrovizoare. Manetele şi comenzile sunt aranjate în ordinea priorităţii astfel încât cele mai importante să fie şi cele mai apropiate de şofer. Per total, aceste modificări oferă şoferului o vizibilitate mult mai bună.

Poziţia la volan este îmbunătăţită şi oferă flexibilitate superioară. De exemplu, acum volanul are o funcţie de înclinare, o premieră mondială în lumea autocamioanelor. O poziţie mai bună la volan înseamnă un şofer mai puţin obosit - şi, desigur, un şofer mai vigilent conduce mai bine.

O structură complet nouă a cabinei face ca noul Volvo FH să fie un autocamion şi mai sigur. Noul FH a trecut cele mai cuprinzătoare şi dificile teste de coliziune mai bine decât oricare alt camion Volvo de până acum. Vizibilitatea îmbunătăţită, nu în ultimul rând datorită oglinzilor retrovizoare mai înguste, contribuie odată în plus la un mediu de lucru mai sigur.

Stâlpii faţă aproape verticali aduc în cabină un spaţiu suplimentar de un metru cub. Aceasta înseamnă o creştere cu 300 de litri a capacităţii de depozitare şi un confort superior la bord.

„Cabina este optimizată atât pentru lucru, cât şi pentru timp liber. Un pat mai bun, un sistem de climatizare pentru parcare integrat, un nou sistem de iluminare, un nivel al zgomotului mai mic şi alte funcţii cresc şansele de a beneficia de relaxare şi de un somn odihnitor, ceea ce, în schimb, înseamnă şoferi mai puţin obosiţi şi mai atenţi", spune Claes Nilsson.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite