Test Drive Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peugeot 2008 GT

Pentru primul test cu Peugeot 2008 am ales versiunea de echipare de top, care poate fi comandată doar împreună cu un singur motor termic, de 1,2 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 155 CP. Aceasta poate fi cuplat doar la o cutie automată cu 8 trepte.

Text: Dragoş Craiovan
Foto: Mihai Dăscălescu

Poziţionat în segmentul SUV-urilor de clasă mică, aflat în continuă expansiune la nivel european, Peugeot 2008 are mai bine de 20 de concurenţi direcţi. Însă, în echiparea GT, acesta poate rivaliza chiar şi cu modele din segmentul premium. De ce cred asta?

În primul rând pentru că motorul turbo cuplat la cutia automată cu 8 trepte fac o pereche foarte bună şi aduc atât un comportament dinamic de apreciat, graţie celor 155 CP, dar şi un nivel de confort ridicat, pentru că transmisia automată este ideală pentru traficul urban aglomerat.

Propulsorul turbo se turează rapid, este vivace şi are un sunet plăcut, specific configuraţiei cu trei cilindri. Cei 155 CP permit acceleraţii şi reprize rapide, totul fiind ajutat şi de cutia automată care poate retrograda mai multe trepte pentru un răspuns optim.

Trenul de rulare este setat destul de moale şi trece elegant peste denivelări, fără a face rabat de la o ţinută de drum sigură, pentru că 2008 reuşeşte să treacă rapid prin viraje, chiar dacă se înclină sesizabil. Pe consola centrală există un comutator de la care se pot selecta trei moduri distincte de rulare – Eco, Normal şi Sport, care vor modifica răspunsul pedalei de acceleraţie, al direcţiei şi al cutiei de viteze.

La interior, graţie lungimii de 4,30 metri şi platformei de generaţie nouă, Peugeot 2008 propune un nivel de spaţiu interior generos, în care patru persoane şi bagajelor lor pot călători pe distanţe lungi fără probleme, mai ales că volumul util al portbagajului este de 405 litri. Trebuie remarcate şi scaunele faţă cu suport lateral foarte bun, extrem de confortabile, oferite pentru versiunea GT, dar şi calitatea materialelor de pe consola centrală – una peste aşteptări.

Alături de acestea, la caracterul sofisticat care face ca 2008 GT să poată concura chiar şi cu modele premium se alătură tehnologia disponibilă la interior. Instrumentarul de bord digital este unul dintre cele mai interesante din industria auto pentru că poate livra informaţii în format 3D (vezi video).

VIDEO review Peugeot 2008

Alături de acesta, versiunea GT este echipată standard cu un sistem multimedia cu un ecran de 10 inchi, rapid, cu o grafică plăcută, dar şi cu numeroase sisteme de asistenţă. Nu trebuie uitate nici farurile cu tehnologie LED, oferite tot în echiparea de serie a versiunii GT.

 

Fişă tehnică – Peugeot 2008 GT 1.2 Turbo AT8

Motor – turbo, benzină, L3, 1199 cmc, 155 CP@5500 rpm, 240 Nm@1750 rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 208 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 405 litri / Rezervor – 44 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4300/1770/1550, ampatament (mm) – 2605 / Consum mediu declarat – 5,0 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 28.084

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite