FOTO Noul Mercedes-Benz GLA a ajuns în România

FOTO Noul Mercedes-Benz GLA a ajuns în România

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz are o ofertă impresionantă în zona premium compactă. De astăzi, în România, clienţii pot cumpăra noua generaţie Mercedes-Benz GLA, al optulea model compact din gama constructorului german.

Ştiri pe aceeaşi temă

A doua generaţie Mercedes-Benz GLA a fost prezentată publicului prin intermediul unui eveniment online în 11 decembrie 2019. Probabil, astăzi, ar fi trebuit să fim la volanul noului GLA, pentru că maşina a ajuns în România. Ne-am întâlnit cu ea tot online, pentru moment, sperăm ca în curând să fim şi la volanul noului SUV Mercedes-Benz.

Da, a doua generaţie GLA migrează spre zona SUV compact, comparativ cu prima generaţie care era în zona crossover compact.

GALERIE FOTO

Noul GLA este construit pe a doua generaţie a platformei MFA2, şi are nume de cod H247. Prefixul ”H” este o noutate, de obicei SUV-urile Mercedes-Benz aveau ”X”, vezi GLB/ X247. Numărul de şasiu este, 247 este împărţit şi cu W247/ B Class.

Mercedes aruncă în luptă două SUV-uri în zona compactă. GLB se adresează celor care doresc mai mult spaţiu, aici incluzând şi posibilitatea de a echipa maşina cu 7 locuri, în timp ce GLA reprezintă debutul în universul SUV-urilor Mercedes-Benz.

Comparativ cu vechea generaţie, modelul este mai scurt cu 15 mm, cu 0,1 mm mai îngust şi 104 mm mai înalt, dar avem un ampatament cu 30 mm mai mare. Chiar dacă la prima vedere pare un model mai compact, spaţiul interior a crescut semnificativ. Avem un plus de 116 mm la nivelul genunchilor, 43 mm în plus în zona cotului şi 43 mm în plus la nivelul umerilor pentru ocupanţii locurilor spate. Un interior mult mai spaţios. Aici mai adăugăm o gardă la sol cu 9 mm mai mare, ceea ce conduce la o valoare finală de 143 mm. Aerul de SUV este completat de poziţia mult mai înaltă la volan.

Scaunul şoferului, în noul GLA, este amplasat cu 140 mm mai sus decât într-un A Class, şi cu toate acestea tot mai adăugăm un plus de 22 mm la nivelul capului pentru locurile faţă comparativ cu vechea generaţie GLA. Practic vorbim de o cu totul altă experienţă la volan. Locurile spate pot culisa 14 cm, permiţând obţinerea unui volum mai mare pentru portbagaj, iar la nevoie bancheta se poate plia 40:20:40. De asemenea spătarul banchetei spate poate fi ajustat pe înclinare. Portbagajul are un volum de 435 litri şi poate ajunge până la 1.430 litri prin rabatarea banchetei spate.

În funcţie de motorizare, GLA vine cu tracţiune integrală 4Matic în dotarea standard sau este echipare opţională. Sistemul 4Matic dispune şi el de o funcţie opţională, şi anume distribuţia variabilă a cuplului motor. Priza de putere pentru puntea spate este integrată în cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj.  Farurile Multibeam LED dispun şi de o funcţie offroad, odată selectată funcţia se anulează funcţia adaptivă a farurilor.

Sistemul 4Matic vine cu trei mapări. Modul Eco/ Comfort este sinonim cu o repartiţie a puterii 80:20 faţă/ spate, în modul Sport se ajunge la un raport 70:30 faţă/ spate, iar modul offroad permite blocarea acestui raport la 50:50 faţă/ spate.

Sunt disponibile două cutii de viteze, ambele cu dublu ambreiaj, una cu şapte rapoarte, a doua cu opt rapoarte.

Mercedes-Benz GLA vine înarmat cu o mulţime de sisteme active de siguranţă: Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steer Assist, Active Speed Limit Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Active Brake Assist, PRE-SAFE PLUS, Blind Spot Assist, Traffic Sign Assist.

Nouă ne place funcţia ENERGIZING care poate controla iluminarea ambientală, sistemul audio şi masajul din scaune... atunci când detectează că şoferul oboseşte. Cele mai bune rezultate sunt obţinute dacă şoferul are conectat la maşină şi un smartwatch Mercedes-Benz vivoactive® 3 sau un model compatibil de la Garmin.

Motorizări şi preţuri

Benzină

 

GLA 200

GLA 250

GLA 250 4MATIC

Motor

 

4 cilindri în linie

4 cilindri în linie

4 cilindri în linie

Transmisie

automatic

7G-DCT

8G-DCT

8G-DCT

Cilindree

cmc

1332

1991

1991

Putere

kW/hp

120/163

165/224

165/224

regim

rpm

5500

5800

5800

Cuplu motor

Nm

250

350

350

regim

rpm

1620-4000

1800-4000

1800-4000

Consum mediu

l/100 km

6.0-5.7

6.7-6.5

7.1-6.9

Emisii CO2

g/km

137-130

153-148

163-158

Acceleraţie 0-100 km/h

s

8.7

6.9

6.7

Viteză maximă

km/h

210

240

240

Preţ

euro

37.390

44.590

46.690

 

 

Diesel

 

GLA 200 d

GLA 200 d 4MATIC

GLA 220 d

GLA 220 d 4MATIC

Motor

 

4 cilindri în linie

4 cilindri în linie

4 cilindri în linie

4 cilindri în linie

Transmisie

automatic

8G-DCT

8G-DCT

8G-DCT

8G-DCT

Cilindree

cmc

1951

1951

1951

1951

Putere

kW/hp

110/150

110/150

140/190

140/190

regim

rpm

3400–4440

3400–4440

3800

3800

Cuplu motor

Nm

320

320

400

400

regim

rpm

1400-3200

1400-3200

1600-2600

1600-2600

Consum mediu

l/100 km

4.8-4.6

5.2-4.9

4.9-4.7

5.3-5.0

Emisii CO2

g/km

126-121

138-130

129-123

140-133

Acceleraţie 0-100 km/h

s

8.6

8.9

7.4

7.3

Viteză maximă

km/h

208

205

217

219

Preţ

38.590

40.690

43.690

45.690

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările