Forme italienesti de altadata la Bucuresti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Daca v-ati saturat de aceleasi forme (mai degraba aceeasi forma, scoasa de un singur calculator, care parca are in cap un singur lucru - aerodinamicitatea), duceti-va la Muzeul National de Istorie.

Daca v-ati saturat de aceleasi forme (mai degraba aceeasi forma, scoasa de un singur calculator, care parca are in cap un singur lucru - aerodinamicitatea), duceti-va la Muzeul National de Istorie. Pana pe 7 iulie mai aveti intrare libera sa vedeti forme "adevarate", cum erau pe vremuri - nu pe strazile noastre - si pe care altfel nu le puteti admira decat in Italia, la Milano. Alfa Romeo, constructorul celebru pentru a sa "Cuore sportivo", si-a adus la Bucuresti, din muzeul propriu - dupa o escala la Londra, la Muzeul Stiintei -, cateva din bijuteriile sale inestimabile. Inestimabile la propriu, nu doar la figurat! Desi n-ai un verzisor in buzunar, te-ai avanta imediat la o suta, doua, patru sute de mii de dolari, ce mai!, si la cateva milioane de dolari. Dar aici esti solidar cu adevaratul milionar in dolari, pentru ca nici el nu poate sa aiba unul din superbele exemplare: Alfa Romeo le tine sub paza, le-a asigurat cu zeci de milioane de dolari, pentru ca sunt marturii unice ale geniului desenatorului si inginerului italian de automobile. Se pare ca un american a vrut sa dea 34 de milioane pe argintiul Alfa Romeo Villa d'Este 1949 si a fost tratat cu refuz. E normal: acest exemplar impozant ca un Rolls-Royce ori un Cadillac, dar parca si mai frumos prin eleganta sa continental-europeana, este, se pare, singurul care a mai ramas in viata. Alfa Romeo a adus apoi cateva pur sange italienesti: 1750 Gran Sport (1930), 159 Gran Premio (1951) si 1900 Super Sprint (1954). Toate aceste frumoase de altadata se afla la Bucuresti pentru a insoti lansarea oficiala in Romania a tinerei Cuora Sportiva 156 GTA. Pentru omul inceputului de secol 21, Alfa Romeo 156 GTA nu ar avea nevoie "sa i se puna o vorba buna" - este o "fiara" care mananca asfaltul, atragatoare (chiar reuseste sa se distinga in peisajul comun al automobilelor de astazi), functionala (din clasa masinilor cunoscute sub emblema "mai au un pic si merg singure"). Dar intr-o lume in care concurenta a devenit sufocant de dura - omul inceputului de secol 21 avand de ales intre zeci de fiare, functionale si chiar frumoase - in care nici proprietarul (Fiat) nu sta pe roze din punct de vedere financiar, iti arunci la bataie toate atuurile, inclusiv istoria. Si ar fi si pacat atata timp cat ai cu ce te mandri - in calitate de Gran Turismo Alleggerita la Alfa Romeo ai in spate zeci de premii pe pistele de alergare si chiar la saloanele auto. Interesant este insa ca italienii au ales piata romaneasca ca a doua destinatie pentru campania "Prin trecut se intelege prezentul", desi nu spun cate din cele peste 500.000 de unitati de 156 vandute in lume, de la lansarea in 1997, au fost cumparate in Romania.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite