Cele mai comune cinci ţepe date de samsari cumpărătorilor de maşini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO www.wall-street.ro
FOTO www.wall-street.ro

Samsarii de maşini dau foarte multe ţepe, unele de neimaginat, de la maşini reparate fără niciun fel de standard la acte false, eludarea TVA, autovehicule furate. Mai jos puteţi afla în detaliu despre cele mai comune capcane în care pot cădea cumpărătorii de maşini rulate.

Cele mai comune cinci tepe intanite in piata auto, avand ca scop cresterea vigilentei din partea cumparatorilor sunt prezentate pe larg de InspectorAuto.ro.

”In domeniul auto nu exista pomeni. Nimeni nu vinde la un pret foarte bun o masina foarte buna. Principii simple, precum rabdarea si atentia, ii poate salva pe cumparatori din a transforma achizitia unei masini din bucurie intr-un cosmar”, a declarat Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

Acte “pe direct” - infractiune trecuta usor cu vederea

Aceasta practica este foarte des intalnita si presupune perfectarea actelor direct intre client si vanzatorul din tara de provenienta a masinii. Cu alte cuvinte, samsarul nu figureaza in documente pe nicaieri, iar modul in care se ajunge in aceasta situatie intra in sfera infractiunilor numite “fals si uz de fals”. Situatia poate fi intalnita si la masinile cumparate din Romania, de la un proprietar roman.

Cum functioneaza? Simplu. Samsarul cumpara masina de la o persoana fizica sau juridica din Germania sau alta tara UE, iar in acte este trecut proprietarul de drept si noul proprietar (samsarul). Apoi, samsarul falsifica actele originale. in dreptul vanzatorului raman datele corecte, dar cu o semnatura si/sau stampila falsificate (logic, din moment ce nu mai vorbim de documentul original), iar la cumparator se lasa loc liber pentru a trece pe contract direct persoana careia ii va fi vanduta in final masina. Samsarii care lucreaza astfel spun ca ei fac acte direct cu vanzatorul din Germania si sunt simpli intermediari.

In fapt, masina este vanduta de samsar cu acte false (actul de dobandire), iar acest intermediar va fi de negasit ulterior in caz de probleme legale sau de probleme cu masina, pentru ca nu apare pe nicaieri in acte. Mai mult decat atat, cumparatorul final nu este proprietarul masinii, de fapt, pentru ca el are un contract de vanzare-cumparare fals. Actul care sta la baza transferului de proprietate este un fals si nu are nicio valoare, iar banii pe masina au fost dati unei persoane care nu apare pe nicaieri.

Mai mult decat atat, cumparatorul va savarsi infractiunea de uz de fals in momentul in care foloseste acel contract de vanzare-cumparare pentru a inmatricula masina. in anumite cazuri este nevoit si sa dea, la inmatriculare, o declaratie pe proprie raspundere ca a adus personal masina din tara X (deci cumparatorul comite o noua infractiune).

Aceasta practica este atat de des intalnita, iar educatia cumparatorilor in domeniu este atat de precara, incat cumparatorul final considera fireasca aceasta practica, pentru a mai elimina din birocratie si din costuri.

Pentru a fi in regula o astfel de tranzactie, samsarul/intermediarul trebuie sa aiba un contract de vanzare-cumparare intre el si proprietarul anterior al masinii, apoi sa ia masina in evidenta in Romania, dupa care sa faca un alt act de vanzare-cumparare intre el (intermediar) si urmatorul cumparator. Situatia se aplica atat pentru masinile cumparate cu contract de vanzare-cumparare, cat si pentru cele cu factura.

Atentie! ”Actele” facute “de mana” (chitanta de mana) trebuie evitate sub orice forma! De cele mai multe ori duc la complicatii foarte mari pentru ca masina nu se poate radia sau inmatricula cu un astfel de document. Practica inca mai exista in Romania, in special in zonele rurale.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite