Ce maşini second hand au cumpărat românii în 2016 şi cât au cheltuit pentru ele: ce mărci conduc topul

Ce maşini second hand au cumpărat românii în 2016 şi cât au cheltuit pentru ele: ce mărci conduc topul

Piaţa de maşini second hand e în creştere în România FOTO Arhivă

Românii au cumpărat în 2016 peste 20.000 de automobile de tip second hand, printre mărcile preferate de aceştia numărându-se Volkwagen, BMW, Audi şi Opel.

Ştiri pe aceeaşi temă

În 2016, în top zece mărci preferate de români se numără Volkwagen, BMW, Audi şi Opel, urmate de Ford, Mercedes, Skoda, Renault, Dacia şi Peugeot. Clasamentul a fost efectuat având la baza un studiu pe un grup de peste 20.000 de maşini declarate vândute de către persoanele fizice ce le-au publicat în 2016 pe Autovit.ro. 

Cele mai căutate maşini ale anului s-au încadrat în segmentul de preţ 5.000 - 10.000 de euro, iar cele mai achiziţionate modele au fost berlinele şi maşinile de familie, în timp ce decapotabilele, MPV-urile sau maşinile de clasa A s-au vândut mai greu. În topul modelelor preferate de români se numără VW Passat, VW Golf, BMW Seria 3, Audi A4 şi Opel Astra.

Ce automobile caută românii

Printre primele zece mărci auto preferate de români, cinci sunt ale unor producători germani. De altfel, înclinaţia românilor către maşinile germane este binecunoscută şi se perpetuează în timp, conform datelor Autovit.ro. În partea de jos a clasamentului se află modele de la Seat, Toyota, Land Rover, Suzuki, Fiat, Citroen, Nissan şi Mitsubishi.

Şapte dintre primele zece modele de maşini din topul vânzărilor aparţin unor producători germani. Topul este condus de două modele Volkswagen, urmate de BMW, Audi şi Opel. În top 10 se regasesc însă şi modele Ford, Skoda, Renault sau Dacia.

Românilor le plac însă şi SUV-urile. Spre exemplu, în 2016 s-au vândut aproape 1.000 de SUV-uri marca BMW şi câteva sute de modele SUV de la Audi.

„Sunt mulţi factori de care depinde timpul în care anunţul ajunge să se transforme în achiziţie. Mărcile germane, atât cele de volum, cât şi cele premium, sunt mai căutate, astfel că vânzarea acestor maşini e mai rapidă. Contează mult şi în ce stare estetică şi tehnică e maşina , dar esenţial rămâne preţul, pe Autovit.ro palierul 5-10.000 de euro fiind cel mai căutat“, spune Cristian Cojocaru, Sales Manager Autovit.ro.

Ce model se vinde cel mai repede

Autovit.ro a studiat şi intervalul de timp scurs, în medie, de la postarea anunţului şi până la vânzarea maşinii.  Modelele marca Opel se vând cel mai repede, la aproximativ 14 zile după ce anunţurile au fost publicate pe site. Modelele Volkswagen, Skoda, Audi şi Ford stau online în medie trei săptămâni, în timp ce la peste jumătate dintre mărci timpul mediu de vânzare este de o lună.

Printre mărcile care se vând mai greu se numără Subaru (şapte săptămâni), Volvo (aproape şase săptămâni), Ssansgyong (50 de zile), Jaguar, Lancia şi Jeep (peste 40 de zile).

14 maşini Dodge cumpărate de români 

Românii au fost interesaţi în 2016 şi de maşini ale unor mărci rare. În total s-au vândut 14 maşini Dodge, în medie fiecare în aproximativ 60 de zile, 18 maşini Daihatsu, cu o medie de două săptămâni pe site şi zece maşini Saab, cu o medie tot de două săptămâni.

Ce modele de maşini s-au vândut cel mai bine în 2016

Studiind modelele vândute, se remarcă o preferinţă pentru Opel Astra, Volkswagen Passat şi Audi A4 care îşi găsesc cumpărător aproape la fel de rapid ca şi Dacia Logan, Volkswagen Golf şi Ford Focus, într-un interval între 14 şi 18 zile.

Alte modele populare care îşi găsesc repede clienţi sunt Renault Megane (21 de zile), Skoda Fabia (17 zile), Volkswagen Polo (16 zile), Opel Corsa (14 zile), Ford Fiesta (18 zile), Audi A3 (28 zile).

SUV-urile îşi găsesc ceva mai greu clienţi, dar se vând în număr destul de mare. Astfel, La BMW media este de 29 de zile, la fel şi la Audi. SUV-uri precum Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai ix35, Mazda CX-3, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka şi Volkswagen Touareg sunt vândute în aproximativ patru săptămâni.

La polul opus, cel mai greu se vând modele de nişă precum Audi A1, BMW Seria 6, Dacia Sandero Stepway, Fiat Panda, Honda Civic, Land Rover Discovery, Peugeot 3008 şi Volkswagen Scirocco, al căror timp mediu de vânzare este de 45-60 de zile. Sunt şi modele la care achiziţia se petrece la peste trei luni de la postarea anunţului, câteva exemple fiind Hyundai Coupe (126 zile), Jeep Cherokee (118 zile), Mercedes-Benz GLA (99 zile). 

Piaţa second hand, în creştere 

Piaţa maşinilor second hand din import a avut cele mai bune prime nouă luni din ultimii şapte ani, numărul unităţilor înmatriculate fiind de 222.859, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de site-ul de anunţuri Autovit.ro.

Coroborând cele mai recente statistici publicate de Institutul Naţional de Statistică(INS), Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile şi Autovit.ro, rezultă că circa 75% dintre autoturismele înmatriculate în România în primele nouă luni sunt maşini second hand aduse din străinătate şi doar în jur de 22% sunt maşini noi.

În 2015, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%, la 81.162 de unităţi. Anul de vârf pentru înmatriculările de autoturisme noi în România a fost 2007, cu 312.589 de înmatriculări. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările