A3, punct de cotitură în clasa compactă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Blocurile optice faţă, împreună cu grila hexagonală dintr-o bucată, au devenit trăsături definitorii ale mărcii  p Fotografii: gabriel mistodie
Blocurile optice faţă, împreună cu grila hexagonală dintr-o bucată, au devenit trăsături definitorii ale mărcii p Fotografii: gabriel mistodie

 „Adevărul“ a fost la Mallorca, Spania, pentru a testa noul venit în clasa compactă, Audi A3. A treia generaţie a maşinii premium a fost modificată substanţial.

În 1996 a apărut prima generaţie a Audi A3. De atunci, au fost vândute 2,8 milioane de unităţi. În 2008, a primit prima variantă cabrio, iar odată cu noua generaţie va exista şi o variantă A3 sedan. Aceasta va fi lansată la câteva luni după versiunea A3 Sportback.

Designul noului A3 este schimbat radical faţă de cel al precedentei generaţii (lucru nu foarte obişnuit la Audi). Poate că blocurile optice faţă se aseamănă foarte mult cu cele de pe A4, dar acestea, împreună cu grila hexagonală dintr-o bucată, au devenit trăsături definitorii ale mărcii. Linia Tornado (de pe partea laterală) este acum mai pronunţată, iar modele cu pachet S-line arată chiar foarte bine. Blocurile optice respectă linia celor de la Q3 şi A1, dar de această dată sunt construite din două bucăţi.

Comportament dinamic exemplar

Deşi unii o să prefere din această gamă propulsorul 1,4 TFSI, favoritul meu a fost 1,8 TFSI, care oferă 180 CP. Acesta oferă senzaţii similare celor din segmentul hothatch, dar într-o formă mult mai prietenoasă din exterior. În combinaţie cu transmisia automată S-tronic, acest motor livrează foarte bine toată puterea sa, toţi caii-putere fiind prompt „duşi" la roată. Lucrurile devin tot mai bune în cazul în care modelul este echipat cu tracţiunea integrală Quatrro. Modelul testat avea toate aceste caracteristici care îl făceau unul foarte plăcut de condus şi cu un comportament dinamic exemplar. Surprinde ţinuta de drum, niciodată nu am văzut o compactă care să se lipească atât de bine de asfalt.

Interiorul este rafinat, dar destul de minimalist



De fapt, noul A3 este una dintre cele mai bune compacte testate de mine şi poate deveni un punct de referinţă pentru ceilalţi. Dar pentru că nu totul poate fi perfect, direcţia are un feedback uşor artificial. Totuşi, în ciuda acestui sentiment, A3 este foarte uşor de manevrat, atât la viteze mici, cât şi la viteze mai mari. Suspensia este destul de confortabilă, dar pentru că am testat maşina pe nişte drumuri apropiate de perfecţiune, nu am reuşit să îmi dau seama dacă absoarbe foarte bine denivelările unui drum bucureştean.

În România, din august

Interiorul este rafinat, dar destul de minimalist. Un plus este înregistrat la capitolul materiale. Abundenţa de negru este întreruptă doar de nişte inserţii cromate pentru gurile de aerisire (disponibile la niveluri superioare de echipare) şi de o linie metalică.

Comenzile centrale pentru sistemul de infotainment au fost relocate în apropierea spaţiilor pentru parcare, iar lipsa lor din punct de vedere estetic se vede deoarece nu au fost înlocuite de nimic. Butonul de start a fost amplasat lângă levierul cutiei de viteze.

Sus, pe consola centrală, se găsesc doar comenzile sistemului de climatizare şi ecranul tactil ce se retrage în bord la versiunile cu opţiunea MMI. Există trei versiuni de echipare Atraction, Ambition şi Ambiente, iar eu am testat varianta de top. În România, A3 va fi lansat la sfârşitul lunii august. 

Audi A3 1.8 TFSI S tronic Ambiente

- 0-100 km/h: 7,2 secunde
- Viteza maximă: 232 km/h
-l L/l/î: 4.237/1.777/1.421
- Masă proprie: 1.250 kg
- Volum portbagaj (l): 365
- Cilindree (cmc): 1.798
- Putere (CP): 180 la 5.100 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.250 rpm
- Consum mediu: 10 l/100 km (test)
- Cutie de viteze: S tronic 7 trepte automată
- Preţ: neanunţat

pro

- felul în care stă pe drum.
- sistem multimedia cu wi-fi, google maps şi altele.
- sistem de parcare şi garare automată.

contra

- direcţia nu foarte precisă.
- bord minimalist.
- preţul va fi unul premium.

Rivalii lui Audi A3

info



Mercedes-Benz B-Classe. În continuare lasă impresia de monovolum, iar acest lucru o va afecta în vânzările din România, nu este la fel de rafinată.

info



BMW Seria 1. Un concurent puternic, cu un aer sportiv şi care te momeşte cu tracţiunea spate. Totuşi, Audi pare mai arătos.

info



Volvo V40. Cea mai aşteptată premieră a segmentului C în acest an. Arată bine, dar nu ştim cât de bine se va vinde, având în vedere că este un Volvo, marcă ce nu este la fel de populară ca cele germane.

info
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite