Mark Zuckerberg se va prezenta în Congresul american pentru a oferi explicaţii în scandalul Cambridge Analytica

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Directorul general al Facebook Mark Zuckerberg FOTO Arhivă
Directorul general al Facebook Mark Zuckerberg FOTO Arhivă

Mark Zuckerberg a acceptat să se prezinte în Congresul american pentru a da explicaţii în scandalul Cambridge Analytica, care a exploatat datele personale ale 87 de milioane de utilizatori ai Facebook.

Audierea va avea loc pe 11 aprilie la ora locală 10.00 (17.00 ora României) în Comisia pentru Comerţ şi Energie din cadrul Camerei Reprezentanţilor, au confirmat preşedintele republican al acesteia Greg Walden şi democratul Frank Pallone, care speră că această audiere „le va permite americanilor să înţeleagă mai bine ceea ce devin datele lor personale online“.

„Apreciem că Zuckerberg acceptă să fie audiat de Comisie şi abia aşteptăm să ne răspundă la întrebări pe 11 aprilie“, au declarat parlamentarii, citaţi de AFP, transmite news.ro.

Cambridge Analytica, societatea folosită de echipa de campanie a lui Donald Trump în 2016, este acuzată că a exploatat datele personale a 87 de milioane de utilizatori ai Facebook, fără ca ei să ştie acest lucru.

Pe fondul acestui scandal, Facebook a anunţat miercuri că va adăuga mai multe referiri la protejarea datelor personale ale utilizatorilor săi. Demersul este menit adaptării la legislaţia europeană, care este mai strictă în privinţa datelor personale, relatează Reuters, potrivit news.ro.

Compania a anunţat că va publica proiectele de revizuire a două documente care sunt aplicate la nivel mondial - termenii de utilizare a serviciului şi politica Facebook referitoare la date - şi că aşteaptă reacţii la acestea, înainte de a le adopta definitiv.

Versiunile actualizate nu vor solicita noi drepturi de colectare, utilizare sau transferare a datelor şi nu vor afecta setările referitoare la confidenţialitate pe care oamenii le folosesc în conturile lor de Facebook, a spus Rob Sherman, director adjunct pentru probleme de confidenţialitate, într-un interviu telefonic acordat agenţiei de presă Reuters.

„Scopul este să oferim oamenilor mai multe detalii“, a spus Sherman.

Proiectul de document referitor la confidenţialitatea datelor are peste 4.000 de cuvinte, fiind cu circa 50% mai lung faţă de cel existent.

Compania care operează cea mai mare reţea de socializare din lume a fost implicată într-o serie de scandaluri care au  redus încrederea utilizatorilor, clienţilor de publicitate, parlamentarilor şi investitorilor.

Totodată, Facebook şi toate celelalte companii care intră în contact cu informaţii personale ale clienţilor din Uniunea Europeană trebuie să respecte o lege care va intra în vigoare luna viitoare, care va introduce noi măsuri de protecţie a datelor.

Nerespectarea noii legi, cunoscută sub numele de Reglementări Generale de Protecţie a Datelor (GDPR), poate duce la o amendă de până la 4% din veniturile anuale.

Facebook a revizuit cel mai recent termenii de servicii în ianuarie 2015 şi politica referitoare la date în septembrie 2016.

Proiectul referitor la politica datelor include angajamente precum „Nu vindem nimănui niciun fel de informaţii, nu o vom face niciodată“, precizează Reuters.

Facebook va colecta reacţii faţă de aceste proiecte timp de şapte zile şi, în funcţie de răspunsurile primite, va revizui documentele, a spus Sherman.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite