Peste 5.000 de persoane au protestat la Moscova faţă de cenzura din Rusia

Peste 5.000 de persoane au protestat la Moscova faţă de cenzura din Rusia

Peste 5.000 de persoane au protestat la Moscova faţă de cenzura rusă FOTO Reuters

Aproximativ 5.000 de persoane au protestat, duminică, la Moscova, faţă de modul în care posturile de televiziune din Rusia prezintă şi dezbat informaţiile cu privire la situaţia din Ucraina, relatează Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Manifestanţii, unii dintre ei fluturând steaguri ale Ucrainei, au denunţat represiunea guvernului rus asupra mijloacelor de comunicare în masă, denunţând o cenzură sistematică asupra modului de relatare în criza ucraineană.

În ultimele săptămâni, autorităţile din Rusia au decis să înlocuiasca editorul unui site popular de ştiri (Lenta.ru) şi să întrerupă transmisiunea unui post independent de televiziune.

Kremlinul a negat acuzaţiile protestatarilor şi a anunţat că nu exercită presiuni asupra presei. Câteva sondaje de opinie arată faptul că majoritatea ruşilor sprijină politica dusă de Moscova în Ucraina.

„Principala problemă a Rusiei în acest moment este că minte. O problemă de altfel care duce la război în Ucraina, precum şi la izolarea Rusiei de restul lumii”, a declarat Igor Yakovenko, fostul lider al Uniunii Jurnaliştilor din Rusia.

Criza din Ucraina a deteriorat în ultima perioadă relaţiile dintre Rusia şi Occident. Ambele părţi se acuză reciproc de manipularea ştirilor în scopuri politice.

În luna martie, guvernul din Rusia a decis să blocheze accesul la blogurile mai multor opozanţi ai lui Vladimir Putin, printre care Alexei Navalny şi Garry Kasparov.

Parlamentul rus a aprobat în acest an o lege care permite procurorilor să ordone blocarea accesului la site-urile şi platformele web care încurajează participarea la proteste.


Citeşte şi:

Posturile de televiziune ruse, interzise în Ucraina

Justiţia ucraineană a interzis, marţi, difuzarea în Ucraina a posturilor de televiziune ruse, acuzate de conducerea interimară de la Kiev că alimentează separatismul cu ajutorul unor informaţii părtinitoare, a anunţat un oficial din cadrul forţelor de securitate, relatează AFP

Site-urile opoziţiei din Rusia, blocate de autorităţile de la Kremlin. SUA condamnă cenzura mediatică „fără precedent”

Autorităţile din Moscova au decis, vineri, să blocheze accesul la paginile electronice administrate de patru adversari politici ai preşedintelui Vladimir Putin, informează BBC.

Principalul post de televiziune al opoziţiei din Rusia, ameninţat cu închiderea

Principalul post de televiziune al opoziţiei din Rusia, Dojd, a anunţat că este ameninţat cu închiderea, după decizia principalilor operatori prin cablu de a-l elimina din grilă, în urma unui sondaj privind asediul asupra Leningradului, care a provocat scandal, relatează AFP.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările