Blocarea flapsurilor ar fi cauza prăbuşirii avionului în care se afla Corul Armatei Roşii. Ultimele cuvinte ale copilotului: „Comandante, ne prăbuşim“ VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O defectare a flapsurilor este ipoteza principală în cazul prăbuşirii avionului militar rus în Marea Neagră, afirmă, după găsirea celor trei cutii negre, surse din cadrul investigaţiei citate de presa rusă.

Site-ul de ştiri Life.ru a prezentat ultima conversaţie dintre pilotul şi copilotul avionului Tupolev Tu-154: "Nu merg flapsurile... Comandante, ne prăbuşim...", este, potrivit unor surse, ultima afirmaţie înregistrată a copilotului. 

Autorităţile ruse nu au difuzat stenograma conversaţiei între piloţi. Surse citate de agenţia de presă Interfax au confirmat că ancheta se concentrează pe o problemă la flapsurile aripilor. 

Informaţia nu a fost confirmată oficial.

   

Potrivit lui Viktor Zabolotsky, pilot de încercare emerit şi vicepreşedinte al Federaţiei de aviaţie pentru amatori, citat de agenţia rusă sputnik , o nesincronizare a flapsurilor de ridicare poate face aeronava de necontrolat.

"O aripă va avea o influenţă puternică, iar celălalt un lift mic. Aeronava se poate apoi răsturna. În cazul în care flapsurile nu se potrivesc sau se mişcă neuniform, devine foarte dificil de controlat avionul ", a spus pilotul.

Ministrul rus al Transporturilor, Maksim Sokolov a declarat marţi dimineaţă că este prematur să se tragă concluzii cu privire la motivele accidentului. "Comitetul tehnic al Ministerului Apărării va lua în considerare toate ipotezele", inclusiv cea a unui atentat, a spus el.

Agenţia Interfax a citat o sursă apropiată anchetei, potrivit căreia datele preliminare arată că flapsurile nu au funcţionat sincronizat.

În aceste condiţii, avionul nu a putut atinge o viteză suficientă pentru zbor şi s-a prăbuşit în mare, dezmembrându-se la impact.

Dacă informaţia se va confirma, problema tehnică va ridica semne de întrebare în legătură cu viitorul avioanelor Tu-154, care sunt folosite încă de ministerele ruse, dar nu şi de companiile aeriene importante.

Cele trei cutii negre ale aeronavei au fost descoperite marţi, au relatat agenţiile ruse de presă, citând şi informaţii neconfirmate potrivit cărora autorităţile au consemnat la sol toată flota de Tu-154. Ministerul Apărării a confirmat numai găsirea uneia dintre cutiile negre.

Un membru al Pazei de coasta ruse a văzut prăbuşirea avioului rusesc Tu-154 în apropiere de Soci, scrie Kommersant, citand surse apropiate anchetei. În momentul tragediei, martorul involuntar se afla pe o barcă în Marea Neagră.

Potrivit lui, avionul decolat de la Soci, in loc sa urce, a inceput sa piarda rapid din altitudine si zbura deasupra apei ca şi cum voia sa amerizeze. Cu toate acestea, poziţia navei parea ciudata pentru această manevră.

Martorul a remarcat că Tu-154 avea o viteza redusa si botul aeronavei ridicat, cu  coada aproape atingand apa. El a comparat situaţia avionului cu „o motocicleta condusa pe roata din spate”. După câteva clipe, avionul a atins cu coada suprafaţa mării, s-a prăbuşit în valuri şi s-a scufundat.

Experţii subliniază faptul că tabloul desenat de martor indica, într-un fel sau altul, acţiunile echipajului. Astfel, Tu-154 a decolat la viteza standard de 345 kilometri pe oră şi a început să urce. Cu toate acestea, după câteva secunde, aparatul a început să piardă din viteză şi altitudine. Versiunea principala este că piloţii au încercat sa atinga altitidinea de croaziera prea repede. Aeronava a ajuns în unghi de atac supracritic, care apoi a condus la pierderea altitudinii.

Descrierea martorului este confirmata de constatarile privind distrugerile suferite la nivelul cozii avionului rusesc Tu-154, care s-a prăbuşit în Marea Neagră. Aceste distrugeri indică faptul ca comandantul aeronavei a vrut să amerizeze avionul pe suprafata apei, anunta agentia TASS, citând o sursă apropiata de mersul anchetei.

„Scafandrii au descoperit fragmente ale avionului, din zona aripilor pana la coada. Conform datelor preliminare, stricaciunile indica că comandantul a vrut să amerizeze avionul pe apă” – scrie agenţia.

Potrivit Ministerului rus al Apărării, avionului Tu-154 s-a prăbuşit în Marea Neagră la câteva minute după ce a decolat de pe aeroportul Soci. Toţi cei 92 de oameni aflaţi la bord au murit.

Aeronava se îndrepta spre Latakia, în Siria, unde corul Alexandrov, al Armatei ruse, precum şi mai mulţi voluntari şi jurnalişti, urmau să ia parte la evenimente organizate cu ocazia Crăciunului şi Anului Nou.

Până în prezent au fost recuperate 12 cadavre şi 156 de fragmente umane.

Ministerul rus al Apărării a afirmat că avionul, construit în 1983, a fost supus la ultima inspecţie tehnică în septembrie şi a fost reparat în decembrie 2014.

Piloţii susţin că acest tip de avioane este încă demn de încredere, deşi liniile aeriene importante le-au înlocuit cu aeronave occidentale.

Ultimul accident major în care a fost implicat un Tu-154 a avut loc în 2010, când s-a prăbuşit avionul în care se afla preşedintele polonez Lech Kaczynski şi o mare parte din elita politică a Poloniei.

Rusia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite