„Maria Antoaneta“ a Siriei: Asma al-Assad, soţia preşedintelui, cheltuie enorm pe candelabre şi rochii extravagante. „E lipsită de inimă“

„Maria Antoaneta“ a Siriei: Asma al-Assad, soţia preşedintelui, cheltuie enorm pe candelabre şi rochii extravagante. „E lipsită de inimă“

Asma al-Assad FOTO AFP

Deşi ţara e răvăşită de un conflict civil puternic de mai bine de doi ani, britanica Asma al-Assad, soţia preşedintelui sirian, duce o viaţă de regină, comandând de pe Internet mâncare occidentală, candelabre scumpe şi rochii extravagante. „Maria Antoaneta” a Siriei speră ca fiul ei cel mare, Hafez, să ajungă preşedinte într-o bună zi, spun foşti aghiotanţi ai preşedintelui sirian.

Ştiri pe aceeaşi temă

De origine britanică şi educată la prestigiosul King’s College din Londra, Asma al-Assad a fost descrisă de presa internaţională drept „trandafirul deşertului”, o frumuşeţe londoneză care şi-a folosit şarmul şi eleganţa ca să mascheze atrocităţile regimului sirian.

Mutată într-un buncăr, la adăpost de un posibil atac al comunităţii internaţionale, Asma continuă să ducă o viaţă ca-n filme, comandând produse scumpe de pe Internet, în timp ce ţara pe care care o conduce soţul ei se duce de râpă.

Potrivit unei surse citate de „The Daily Mail”, Asma îşi hrăneşte cei trei copii cu mâncare occidentală, deoarece nu doreşte ca aceştia să mănânce doar preparate siriene.

O împătimită a rochiilor Chanel şi a încălţărilor create de Christian Louboutin, Asma cheltuieşte mii de euro pe obiecte de lux. În primăvara anului trecut, „The Guardian” scoatea la iveală că Asma şi Bashar al-Assad au comandat cinci candelabre în valoare de peste 300.000 de euro dintr-un magazine din Londra.

Toate produsele comandate de Asma sunt aduse în Siria prin Liban, pentru că, în 2011, comunitatea internaţională a impus nişte sancţiuni dure regimului de la Damasc. De altfel, în Liban stau şi părinţii Asmei, scrie cotidianul britanic. „E la distanţă scurtă de Damasc, iar părinţii îşi petrec majoritatea timpului acolo (n.r. – în Liban), ca să păstreze legătura cu fiica lor”, a declarat Ayman Abdel Nour, un fost consultant al lui Bashar al-Assad.

Nour susţine că Asma a dus o viaţă „protejată“ în Damasc de când s-a măritat, în 2001, cu Bashar al-Assad. Cei doi s-a cunoscut la Londra, în timp ce ea lucra pentru JP Morgan, iar el studia ca să devină chirurg oftalmolog. „Este convinsă că familia ei va conduce Siria pentru mulţi ani (...) Vrea să fie sigură că fiul ei, Hafez, va prelua preşedinţia într-o zi, chiar dacă asta înseamnă să-l ascundă într-o şcoală din Elveţia sau Marea Britanie pentru o perioadă”, a mai declarat Nour.

Mai mult, fostul consultant spune că „Asma e lipsită de inimă". „E obsedată de cât de şic şi de frumoasă e. Ea continuă să ducă o viaţă luxoasă. E tot ce contează pentru ea”.

Oriunde ar merge Asma este păzită de cel puţin trei gărzi de corp, nu are acces la presa occidentală şi nici nu i se permite să navigheze pe site-urile publicaţiilor străine, spun alte surse citate de „The Daily Mail”.

„Asma Assad are două laturi. E o femeie modernă, diferită de orice soţie de lider arab, dar vrea să fie o prinţesă”, spune un american care a lucrat pentru revista siriană „Syria Today”, finanţată de guvern.


Citeşte şi:

Gafa revistei „Vogue”: reportajul laudativ cu soţia dictatorului Al-Assad, care a fost şters odată cu izbucnirea revoltei în Siria

Revista „Vogue” a publicat, în februarie 2011, un reportaj laudativ despre prima doamnă a Siriei, Asma al-Assad, intitulat „Un trandafir din deşert”. Apariţia materialului a fost cât se poate de inoportună, în contextul blamării imediate a cuplului prezidenţial pentru atrocităţile comise asupra poporului sirian. În consecinţă, materialul a fost, de îndată, şters de pe site-ul revistei.

Dezvăluirile specialistului care a construit imaginea publică a familiei Al-Assad: „Regimul sirian a ales să se salveze pe sine şi nu ţara“

Copiii morţi apăruţi în filmările amatoare transmise de civilii persecutaţi de forţele armate siriene nu este imaginea pe care preşedintele Bashar al-Assad ar fi vrut să o asocieze cu numele său şi cu siguranţă nu este imaginea pentru care a plătit compania de relaţii publice de la New York să o construiască.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: