Tragedia feroviară din Spania: Potrivit înregistrărilor cutiilor negre, trenul circula cu 179 kilometri pe oră în momentul deraierii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Accidentul de tren din 24 iulie din Spania s-a soldat cu moartea a79 de persoane
Accidentul de tren din 24 iulie din Spania s-a soldat cu moartea a79 de persoane

Trenul care a deraiat pe 24 iulie în Spania rula cu 179 de kilometri pe oră în momentul deraierii, viteza fiind redusă, în patru secunde, la 153 de kilometri pe oră, timp în care vagoanele ieşiseră de pe şine, conform noilor date ale cutiilor negre. Mecanicul de locomotivă vorbea la telefon cu câteva secunde înaintea accidentului.


La zece zile de la producerea celei mai mari tragedii feroviare din Spania ultimilor 70 de ani, anchetatorii au dat publicităţii ultimele trei minute dinaintea dezastrului. Sunt înregistrări preluate de pe cutia neagră a garniturii, care arată încă o dată că mecanicul a acţionat prea târziu frânele de urgenţă. Ce a urmat este istorie: 79 de oameni morţi, după ce garnitura a deraiat la o viteză de 190 de kilometri pe oră.

Francisco Garzon nu înţelege nici acum ce s-a întâmplat în seara zilei de 24 iulie. Nu reuşeşte să pună cap la cap piesele unui puzzle care s-a dovedit mortal pentru 79 dintre pasagerii săi. Înregistrările furnizate de cutia neagră a trenului fac, însă, lumină.
Totul începe la ora locală 20.39, moment în care Francisco Garzon este sunat de un alt angajat al companiei feroviare. Convorbirea se încheie un minut mai târziu, când garnitura circulă cu 199 de kilometri pe oră. Este exact momentul în care se aude sunetul balizei acustice de avertisment, care semnalează viteza prea mare.

Mecanicul îşi dă seama de pericol şi încearcă, o secundă mai târziu, să reducă din viteză. După încă o secundă, semnalul de alarmă îi atrage din nou atenţia că trenul circulă mult prea repede.

Este ora 20.40.55, iar mecanicul face tot posibilul pentru a reduce viteza trenului. Totul se întâmplă cu doar patru secunde înainte de dezastru, iar Francisco Garzon activează frânele de urgenţă. Este, însă, prea târziu. Ceasul indică ora 20.40 şi 59 de secunde.

Baliza de avertizare mai dă un ultim avertisment, iar ceea ce urmează este istorie - trenul deraiază la ora 20.41 şi şase secunde, ora Spaniei.
Un judecător din Santiago de Compostela a formulat 79 de capete de acuzare pe numele mecanicului trenului deraiat în nord-vestul Spaniei, adică numărul celor care au murit în tragedia de săptămâna trecută. Francisco Garzon va fi cercetat în libertate pentru ucidere din culpă. El a declarat pe 24 iulie, în faţa judecătorului, că „nu înţelege” de ce nu a putut să frâneze la timp.

Controlorul care l-a sunat pe mecanic a compărut în faţa judecătorului

 Controlorul trenului care a deraiat în nordul Spaniei, provocând moartea a 79 de persoane, a afirmat vineri că nu s-a simţit "în nici un moment vinovat" pentru că l-a sunat pe mecanic cu câteva minute înainte de tragedie, relatează AFP.

Judecătorul Luis Alaez, care se ocupă de ancheta judiciară, l-a audiat vineri pe controlor, în calitate de martor al acestui accident, care a avut loc pe 24 iulie, la patru kilometri distanţă de oraşul Santiago de Compostela.

"În nici un moment nu m-am simţit vinovat", a declarat controlorul pentru presă, la sosirea sa în tribunal.

"Am mai zis-o, telefonul meu mobil se afla în buzunar, în momentul în care trenul a deraiat", a adăugat controlorul, explicând că că se simte bine din punct de vedere fizic "dar este afectat psihosihologic".

Judecătorul, într-o hotărâre luată joi, a explicat că-l va audia pe controlor în calitate de martor, considerând că apelul telefonic al acestuia către mecanic, cu puţin timp înainte de accident, "este insuficient pentru a-i imputa o imprudenţă de natură penală".

"Faptul că l-a consultat pe mecanic pentru a afla dacă circulaţia trenului pe o rută specială este ceva normal (...), nu este cauza deraierii", a afirmat judecătorul.

"Chiar dacă este regretabil că acest apel a fost realizat în acel loc şi în momentul respectiv, acest lucru nu este suficient pentru a-i imputa o imprudenţă de natură penală", a adăugat el.

Mecanicul Francisco Jose Garzon Amo, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpat duminică pentru "79 de omoruri din culpă" şi a fost eliberat sub control judiciar.

Audiat marţi de către judecător, el a explicat că a primit un apel telefonic de la controlor, dar acesta s-a încheiat "cu câteva secunde înainte" de accident.
 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite