Solidaritate în publicitate. Industria reacţionează ferm după ce şeful Papaya Advertising a fost audiat pentru un clip

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Industria de publicitate reacţionează după ce Robert Tiderle, directorul agenţiei Papaya Advertising, a fost audiat la Poliţie după ce mai mulţi parlamentari au depus plângere privind spotul „Copiii Referendumului“. De asemenea, poziţia vine şi după ce omul de comunicare Dragoş Stanca a făcut apel la breaslă să se solidarizeze şi să condamne public acest gest.

Principalele organizaţii ale industriei de marketing şi comunicare din România, UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România), IAA (International Advertising Association), IAB (Interactive Advertising Bureau), RAC (Romanian Advertising Council) şi ADC*RO (Art Directors’ Club România), care reprezintă peste 300 de companii active în mediul de afaceri (agenţii de publicitate, clienţi şi instituţii media), solicită clasei politice şi reprezentanţilor instituţiilor statului „să nu intervină nejustificat în bunul mers al industriei prin iniţiative şi măsuri de natură să intimideze libertatea de exprimare şi care aduc aminte de o perioadă a istoriei României pe care o vrem cu toţii depăşită, în care cenzura a jucat un rol esenţial în mecanismele de opresiune a liberei exprimări“.

De asemenea, semnatarii acestui demers atrag atenţia că orice precedent poate deveni periculos şi poate limita libertatea de exprimare artistică, într-un domeniu care este reglementat de legislaţia în vigoare, aliniată la standarde europene, la care se adaugă mecanisme de auto-reglementare funcţionale ale industriei. „Facem apel la profesionalism, responsabilitate şi dialog şi susţinem ferm şi de ori de câte ori va fi nevoie libertatea de exprimare, piatră de temelie a oricărui stat democratic“, se mai arată în apelul formulat de organizaţii. 

Reacţia vine după ce astăzi, 6 noiembrie, Robert Tiderle, şeful agenţiei de publicitate Papaya Advertising, a fost audiat la Poliţie după ce 15 parlamentari, majoritatea liberali, au sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului privind clipul „Copiii Referendumului“. Ulterior, liberalii s-au delimitat de acţiunea celor zece colegi, dintre care unul a recunoscut că „a semnat ca primarul“.

Săptămâna trecută, când Tiderle a publicat citaţia primită, antreprenorul şi omul de comunicare Dragoş Stanca a reacţionat prompt şi a făcut apel la colegii de breaslă să ia atitudine şi să condamne public gestul. „Întreaga industrie de media si comunicare, cu organizaţiile ei, ar trebui să ia o poziţie fermă si să condamne public acest gest: întorsul privirii în altă direcţie, când au loc astfel de derapaje, nu e o soluţie“, scria Stanca. 

Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, este inspirat din popularul serial transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale“ (Povestea Slujitoarei) şi a devenit viral într-un timp foarte scurt. 

În clip, mai mulţi copii care poartă celebrele costume din serialul produs de Hulu şi transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“ sunt chestionaţi de „Aunt Lydia“ cu privire la evenimentul care va avea loc pe 6 şi 7 octombrie. 

De asemenea, sunt presărate mai multe trimiteri critice la PSD, partidul care şi-a asumat public susţinerea referendumului. Printre acestea se numără sigla PSD pe banderola purtată de „Aunt Lydia“, un portret care îi înfăţişează pe Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, dar şi înlocuirea celebrului salut din serial - „Blessed be the fruit“ - cu „Îndrăzneşte să crezi!“, sloganul programului de guvernare PSD.

Reîntoarcerea la valorile tradiţionale este subliniată de o scenă ce are loc în faţa Casei Poporului şi în care mai multe femei sunt arse pe rug. „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă“, este mesajul care încheie clipul Papaya Advertising. 

Serialul care a inspirat campania Papaya Advertising, „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“, este bazat pe romanul clasic al lui Margaret Atwood. Producţia prezintă viaţa din Gilead, o societate distopică totalitară, formată în fostele State Unite. Confruntat cu dezastre naturale şi o rată a natalităţii extrem de scăzută, Gilead este condus pe baza unui fundamentalism ciudat şi militarizat, marcat de revenirea la valorile tradiţionale. Fiind una dintre puţinele femei fertile rămase, Offred (Elisabeth Moss) este Slujitoarea Comandantului (Joseph Fiennes), sclavă sexuală într-o ultimă încercare disperată de a repopula lumea.

Papaya Advertising este celebră pentru campaniile cu mesaje sociale puternice, printre care cele realizate pentru CEC Bank, pentru Roşia Montană şi Cuminţenia Pământului. De asemenea, agenţia este cunoscută pentru asumarea unor poziţii care i-a adus pierderi, cel puţin la nivel financiar. În iunie, Papaya Advertising a pierdut clientul CEC Bank după 10 ani, încheierea colaborării venind la scurt timp după ce agenţia a anunţat că le dă liber angajaţilor pentru a protesta în faţa Parlamentului.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite