Pagina de Media: Câţi bani au primit posturile TV de la partide în campania electorală. PSD, cel mai cheltuitor. Cine a ocolit Antena 3 şi România TV

Pagina de Media: Câţi bani au primit posturile TV de la partide în campania electorală. PSD, cel mai cheltuitor. Cine a ocolit Antena 3 şi România TV

Carmen Avram este europarlamentar PSD FOTO Captură Antena 3

Paginademedia.ro a făcut o analiză a bugetelor alocate de partide pentru promovarea electorală, estimând câţi bani au încasat posturile de ştiri în campania pentru alegerile europarlamentare din 26 mai. Astfel, PSD a fost cel mai „risipitor“, în timp ce România TV a ieşit cel mai câştigat din toată afacerea. Antena 3 a fost ocolită de trei partide, care nu i-au dat niciun leu.

Ştiri pe aceeaşi temă

Paginademedia.ro a monitorizat numărul de spoturi din campanie, emisiunile de promovare electorală, tarifele declarate de posturile TV la CNA şi a apelat la profesionişti din industria media şi a publicităţii, dar şi LA oameni apropiaţi partidelor pentru a afla câţi bani au investit marii jucători politici pentru alegerile europarlamentare, dar şi ce câştiguri au înregistrat principalele televiziuni de ştiri. 
 
Tarifele pe spot sau pe minutul de prezenţă au fost fixe şi au fost declarate de posturile TV la CNA înaintea începerii campaniei electorale. Spre exemplu, Realitatea TV a cerut 500 de euro, Digi 24 a taxat 7.500 de euro pentru 10 minute, iar un minut la Antena 3 sau România TV a însemnat în jur de 2000-3000 de euro. 
 

PSD şi USR-PLUS, diferenţă mică la alegeri, dar uriaşă la investiţia financiară

Potrivit sursei citate, PSD, care a avut un scor de 22,5% la alegerile europarlamentare, a fost cel mai cheltuitor, cu un buget electoral de aproape 2 milioane de euro. Partidul câştigător, PNL (27%) a alocat pentru campanie în jur de 1,1 milioane de euro. 
 
La polul opus, Alianţa 2020 USR-PLUS (22,3%), marea surpriză a alegerilor, a cheltuit cel mai puţin, 80.000 de euro, de peste 20 ori mai puţin decât PSD. Deşi cu un buget net mai mare pe micile ecrane, la alegeri PSD a avut un plus de doar 0,2 în faţa Alianţei. 
 

România TV, „aspirator“ de bani 

De cealaltă parte, România TV a avut cel mai mult de câştigat de pe urma campaniei electorale, suma estimată de Paginademedia.ro ridicându-se la aproape 2 milioane de euro. Antena 3 a avut al doilea cel mai mare profit, de 710.000 de euro. Podiumul a fost completat de B1 TV, cu încasări estimate la 620.000 de euro. 
 
Chiar dacă a avut cele mai mici tarife, Realitatea TV a compensat cu multe difuzări şi a câştigat în jur de 580.000 de euro. O sumă asemănătoare a fost încasată şi de Digi24. 

Ce posturi a preferat fiecare partid

Chiar dacă a avut al doilea cel mai mare profit, Antena 3 a fost cel mai ocolit post în campania electorală, PNL, PMP şi Alianţa USR-PLUS fiind cele trei formaţiuni care nu au investit niciun leu în promovare la televiziunea Intact. România TV a fost postul preferat de aproape toate partidele mari, excepţie făcând USR-PLUS. 

Partidul Social Democrat nu a ocolit niciun post de ştiri, preferate fiind însă Antena 3 (către care a mers peste jumătate de milion de euro) şi România TV (peste 700.000 de euro). PSD a dat la B1 TV în jur de 220.000 de euro, la Digi24 au mers 200.000 de euro, iar Realitatea TV a încasat de la social-democraţi aproape 140.000 de euro. 
 
Şi Partidul Naţional Liberal a apelat la aproape toate posturile în campania electorală din mai, excepţie făcând Antena 3. A fost prezent, în schimb, pe România TV (aproape 600.000 de euro), la B1 TV (220.000 de euro), Digi24 (200.000 de euro) şi Realitatea TV (111.000 de euro). 
 
Formaţiunea lui Călin Popescu Tăriceanu, ALDE, a fost ceva mai selectivă: a ocolit Realitatea TV şi B1 TV. A alocat mai mult pe România TV (140.000 de euro) şi ceva mai puţin pe Antena 3 (în jur de 50.000) şi Digi24 (40.000).
 
Mişcarea Populară a lui Traian Băsescu a direcţionat cei mai mulţi bani către România TV (aproape 180.000). În jur de 70.000 de euro s-au dus la B1 TV şi la Realitatea TV, în timp ce Digi24 a făcut publicitate electorală pentru PMP de 40.000 de euro. La fel ca PNL şi Alianţa USR-PLUS, Băsescu nu a dat un leu la Antena 3.
 
Formaţiunea lui Victor Ponta, Pro România, a investit în publicitate electorală pe toate posturile din campanie. Cel mai mult la România TV (peste 250.000 de euro) şi la Realitatea TV (196.000 de euro).

Aproape toată expunerea Alianţei 2020 USR-PLUS a fost pe Realitatea TV (72.000 de euro). Au mai avut câteva spoturi pe Digi24 (6.000 de euro) şi la B1 TV (3.000 de euro). Evident, nimic la Antena 3 şi România TV. 
    
Analiza detaliată poate fi consultată pe Paginademedia.ro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: