Irina Margareta Nistor, despre Star Wars: „Reclama cu «ăla negru de respira greu» a fost mai bună decât orice marketing al americanilor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Criticul de film Irina Margareta Nistor a explicat pentru „Adevărul“ de ce succesul noului film din franciza „Star Wars“ este garantat şi de ce şi-a lăsat atât de adânc amprenta în cultura din România.

Criticul de film Irina Margareta Nistor spune că seria „Războiul Stelelor“ a beneficiat de succes în România datorită reclamei, tipic româneşti, realizată de publicitarul Bogdan Naumovici pentru televizoarele Teletech. „E printre primele SF-uri care intrau în România, în afară de ce se mai vedea la cinematecă. Românii vedeau un SF cu animăluţe ciudate şi cu tot felul de monştri, unii dintre ei simpatici, alţii înfiorători. Cred că asta a schimbat ceva în percepţia lor. Apoi, a venit povestea cu Ronald Reagan, care a numit «Războiul Stelelor» sistemul de apărare contra ruşilor. Din nou a fost stârnit interesul tuturor. La noi, acestui film i-a făcut cel mai mare bine reclama aceea cu «Ăla negru de respiră greu. Care era tac-su». Asta a fost cea mai bună reclamă pentru români, mai bună decât orice marketing pe care americanii l-au făcut acum. Nu se compară, a trezit amintiri, dar şi curiozitatea pentru cei care nu ştiau filmul“, crede Irina Margareta Nistor. 

Despre noul film al seriei, „Star Wars: The Force Awaken/ Războiul stelelor: Trezirea forţei“, programat pentru lansare vineri, 18 decembrie, criticul este de părere că sincronizarea cu perioada sărbătorilor îi va garanta succesul. „Pentru «Trezirea Forţei» e foarte bine ales momentul. E Ajunul, sunt sărbătorile, toată lumea e detaşată, toată lumea vrea ceva nou, când cinematografele sunt în mall-uri, la noi şi în America, deci, mergem şi facem cumpărăturile şi mai vedem şi un film. De ce să nu mergem chiar la ăsta, nu?“, spune Irina Margareta Nistor (foto dreapta David Muntean).

irina margareta nistor
irina margareta nistor

Star Wars: Sistemul Disney de a aduce laolaltă toate generaţiile

Noul film a trezit nu numai interesul fanilor pentru întreaga serie, ci şi o întreagă maşinărie de promovare, cu scopul de a atrage tot mai mulţi doritori. „Aşteptările sunt foarte mari, întrebarea este ce o să spună lumea după ce o să vadă filmul. Faptul că au schimbat regizorul, acum este unul de televiziune (n.r. - J.J. Abrams), spune multe. Arată că filmul se bazează pe un gust mai larg, al telespectatorului de televiziune, un spectator mai vast decât cel de cinematograf. Plus sistemul Disney de a aduce laolaltă toate generaţiile: vor să vadă, în egală măsură, şi cei de 80 de ani, dar şi copiii care habar nu au ce e «Războiul Stelelor», dar li s-a inoculat ideea prin desene animate, prin jucărele. Oricum, cred că 90% din scrisorile de anul ăsta către Moş Crăciun sunt cu personaje din «Războiul Stelelor». Să nu uităm de marile magazine. La Londra, de exemplu, magazinele, în aranjamentele de Crăciun, preiau personajele pe care le îmbracă de sărbătoare“, declară Irina Margareta Nistor. 

Chiar dacă nu a văzut „Trezirea Forţei“, Irina Margareta Nistor are aşteptori mari: „Am recreat recent un dublaj de film la «Întoarcerea lui Jedi», mi s-a părut extrem de dulce naiv, după ce am revăzut întreaga serie. Avea foarte multe aşa-zise efecte speciale, care se vedeau de la distanţă că sunt un trucaj, mai mult decât uşor recognoscibil. Aşteptările mele sunt mai puternice pentru acest nou film“, dezvăluie ea. 

Star Wars: Cu ochii în stele, dar fără capul în nori 

În final, aceasta dezăluie adevăratul motiv pentru care un film are succes: „Oamenii au nostalgia propriei lor tinereţei, de-asta vor să vadă filmul. Sau vor doar să fie în ton cu restul lumii, mai ales că e vorba de o lansare globală. Lucrul ăsta funcţionează de fiecare dată, fie că e vorba de «James Bond» sau de «Războiul Stelelor». Este şi o modalitate de a uita de ce se întâmplă în jurul tău şi de a te concentra pe totul altceva. E un fel de fugă de ce te înconjoară, în ideea că acolo, între stele, e mai bine, cu condiţia să nu rămai de tot acolo“, arată Irina Margareta Nistor. 

Filme



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite