
Creatorul de modă Karl Lagerfeld a murit în urmă cu un an, la vârsta de 85 de ani, şi a lăsat-o în urmă pe Choupette, pisica birmaneză căreia i-a lăsat cea mai mare parte din moştenire.
Choupette a fost, de altfel, subiectul principal al mai multor interviuri acordate de designer, acesta mărturisind că dragostea sa pentru pisică l-a făcut să-i ofere tot ce poate mai bun: două menajere, o gardă de corp, boluri din porţelan şi farfurii de argint din care pisica mănâncă stând pe masă şi propriile tablete la care să se joace.
Choupette şi Karl Lagerfeld, relaţie specială
„Este ceva incredibil de emoţionant la ea, chiar dacă este răsfăţată peste măsură“, mărturisea designerul. „Este irezistibilă. Choupette este centrul universului meu. Este un fel de Greta Garbo. Are ceva inconfundabil în stilul său de mers. Este o sursă de inspiraţie prin eleganţa şi atitudinea sa“, a mai spus el în 2015, în platoul emisiunii „Le Divan“, a lui Marc-Olivier Fogiel.
Tot atunci, Lagerfeld, fiind întrebat despre rolul pe care Choupette îl are în viaţa lui, menţiona că celebra pisică are deja o mică avere dobândită prin „forţe proprii“.
Designerul a explicat de mai multe ori că nu s-a atins de sumele (peste trei milioane de euro, potrivit unor surse) pe care Choupette le-a câştigat din reclame. „Are propria ei avere, este o moştenitoare. Dacă mi se întâmplă ceva, persoana care se va ocupa de ea cu siguranţă nu va trăi în mizerie. Reclamele în care a apărut ea, banii făcuţi de ea nu îi iau eu, au fost puşi deoparte special pentru ea. Choupette este o fetiţă bogată“, declarat Lagerfeld.
Când jurnalistul i-a spus că în Franţa este interzis să laşi moştenire unui animal, Karl Lagerfeld a răspuns: „Pică bine, pentru că eu nu sunt francez“.
Lagerfeld a adăugat că felina gri este compania perfectă, mai ales că nu trebuie scoasă la plimbare precum un câine. În anul 2014, Choupette a câştigat aproape 3 milioane de euro din numai două apariţii în reclame TV.
Spre deosebire de pisicuţă, care nu a făcut prea mari eforturi ca să câştige fabuloasa sumă, manechinul Cara Delevigne, una dintre muzele lui Lagerfeld, a strâns anul trecut 3,2 milioane de euro. Pentru această sumă, ea a trebuit să participe însă la multe campanii şi prezentări de modă.
Lagerfeld se mândrea că pisica lui a apărut în reclame la produse de lux şi spunea că este un animal prea sofisticat ca să apară şi în spoturi la hrană pentru pisici.
Choupette mânca la masă alături de stăpânul ei şi are parte de manichiură în fiecare săptămână.
Choupette, personaj de carte, ambasador în cadrul unor campanii de publicitate, „redactor-şef“ pentru o zi la o revistă şi emblema unei colecţii de accesorii feline, a apărut în viaţa creatorului în anul 2011.
Choupette a aparţinut unui prieten al designerului, dar după ce pisica a stat la Karl Lagerfeld două săptămâni, acesta a refuzat să o mai înapoieze.
„Este cea mai frumoasă pisică din lume. Şi este foarte curată“, a spus creatorul de modă despre febleţea sa. Necăsătorit şi fără copii, Lagerfeld a glumit, mai mult sau mai puţin, şi a zis că s-ar fi căsătorit cu ea, dacă s-ar fi putut.
„Pisica era a unui prieten care a rugat-o pe menajera mea să se ocupe de aceasta timp de două săptămâni cât el era plecat. La întoarcere, nu a venit să o ia înapoi pe Choupette. A avut o altă pisică, care a devenit obeză, iar Choupette a devenit cea mai celebră pisică din lume, dar şi cea mai bogată“, a povestit Karl Lagerfeld pentru Vanity Fair.
Karl Lagerfeld a murit la 85 de ani
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: