SONDAJ Profesori: Elevii din rural au pierdut considerabil din materia care trebuia asimilită în ultimul an

SONDAJ Profesori: Elevii din rural au pierdut considerabil din materia care trebuia asimilită în ultimul an

Elevii din mediul rural au fost cei mai afectaţi de pandemie

Pierderile de învăţare ale elevilor din mediul rural acumulate în perioada în care şcoala s-a desfăşurat online sunt majore şi necesită intervenţie imediată prin sprijinirea recuperării materiei, arată un sondaj efectuat de Fundaţia World Vision România efectuat în perioada 5-12 februarie 2021 în 74 de unităţi de învăţământ din 14 judeţe din mediul rural.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sondajul a fost efectuat în contextul redeschiderii şcolilor şi al publicării Ordinului 300 din 19 februarie 2021 care reglementează educaţia remedială.
 
În total, 46% din profesorii intervievaţi au apreciat că elevii lor au pierdut între 11% şi 45% din materia care trebuia asimilată. 

Pe o scală a severităţii pierderilor de învăţare, 17% din cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut între 11% şi 20% din materie, în timp ce 19% au indicat o pondere de 21-30%, iar unu din zece profesori a indicat pierderi de învăţare grave, de la 46%  la 80 %  din materie. Pe de altă parte, 30% din repondenţi au afirmat că pierderile de învăţare sunt relativ mici, de până la 10% din materie.
 
Situaţia este reflectată de evoluţia notelor elevilor în perioada în care şcoala s-a desfăşurat online (octombrie-decembrie 2020) comparativ cu cea anterioară: 54% din profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, însă 31% au afirmat că acestea au scăzut.
 
În acest context, o treime dintre profesorii chestionaţi au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noţiunilor de educaţie remedială, în timp ce un număr egal dintre aceştia se consideră pregătiţi. O pondere dublă, de 63%, afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educaţie remedială. În ceea ce priveşte educaţia digitală, 80% au nevoie de formare în acest domeniu, iar 77% vor un ghid standardizat pentru a preda şi a evalua elevii online. Peste 60% din profesori consideră că au nevoie de adaptarea programelor şi a materialelor de predare. 

Pierderi de învăţare, dar şi emoţionale

„Pentru a avea noi înşine o imagine cât mai aproape de realitate a efectelor pandemiei asupra şcolilor din mediul rural, am derulat o cercetare de teren în prima linie, în rândul profesorilor. Rezultatele ne confirmă temerile: copiii care merg la şcolile din mediul au pierdut părţi mari din materie, iar impactul pandemiei a adâncit decalajul deja existent între şcolile de la oraş şi cele de la sate. Solicitările profesorilor arată că provocările şcolii online şi cea a recuperării materiei pierdute în pandemie nu pot fi depăşită fără ajutor. Profesorii sunt partenerii noştri în acest efort şi sunt singurii care pot remedia efectele pandemiei asupra copiilor.
 
World Vision România va sprijini profesorii, elevii şi părinţii din cele peste 400 de şcoli din mediul rural unde activează pentru a putea evalua copiii, a identifica lacunele acumulate în această perioadă şi a recupera materia pierdută într-un mod cât mai eficient.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
 
Pe de altă parte, profesorii înşişi spun că impactul pandemiei nu se reduce doar la pierderile de învăţare. „Elevii au pierdut considerabil”, afirmă unul dintre profesorii repondenţi. „Acest lucru nu se poate vedea imediat, ci se va descoperi în timp, privit atât din punct de vedere cognitiv, cât mai ales emoţional. Subliniez acest ultim aspect deoarece la baza tuturor proceselor de învăţare stă cunoaşterea de sine, un echilibru emoţional pe care de cele mai multe ori nu îl formăm acasă, ci la şcoală, cu un cadru didactic competent. Consider că elevii vor avea nevoie de un program de remediere. Un astfel de program are un impact semnificativ în viaţa şcolară, având ca obiectiv schimbarea atitudinii faţă de fiecare copil, educaţia remedială fiind necesară atât la nivel de grup, cât şi la nivel individual.”
 
În ceea ce priveşte resursele materiale, 39% din repondenţi au menţionat nevoia de materiale igienico-sanitare, 30% de materiale de protecţie (măşti etc.), 14% au semnalat limitarea indusă de spaţiile restrânse care nu permit distanţarea fizică, iar 9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului şi elevilor (pentru a se respecta regulile de protecţie sanitară). 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările