Remus Pricopie: În funcţie de an, rata abandonului şcolar în România este între 16,5% şi 18%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Abandonul şcolar reprezintă un fenomen complex, "care necesită o bună cooperare între autorităţile centrale, locale, societatea civilă şi şcoli", a precizat premierul Victor Ponta la o dezbatere pe tema marginalizării sociale, care a avut loc marţi la Institutul Ovidiu Şincai din Bucureşti. De asemenea, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a arătat că, în funcţie de an, rata abandonului şcolar în România este între 16,5% şi 18%.

"Părăsirea timpurie a şcolii este un efect al marginalizării sociale şi al problemelor economice cu care familiile se confruntă. Din nefericire, România încă înregistrează o rată mare a abandonului şcolar, peste media europeană, dar un lucru îmbucurător este acela că am început să acţionăm în mod direct asupra cauzelor acestui fenomen. (...) În privinţa politicilor educaţionale, o direcţie principală a Guvernului a vizat sprijinirea elevilor aflaţi în situaţii de risc, printre măsurile adoptate fiind creşterea bugetului Educaţiei, achiziţionarea de microbuze şcolare, introducerea internetului în şcoli şi asigurarea accesului gratuit la calculator", se arată în mesajul premierului Victor Ponta, potrivit Agerpres.

Ministrul Remus Pricopie a precizat, în timpul discuţiilor, că o soluţie pentru diminuarea abandonului şcolar ar fi asigurarea unei oferte educaţionale diferenţiate, dar şi o mai bună monitorizare a evoluţiei şcolarilor.

"Dacă vrem să asigurăm o diminuare a diferenţelor sociale la nivelul educaţiei, trebuie să începem procesul de educare a copilului cât mai devreme, apoi, pe măsură ce copilul creşte, să îl monitorizăm în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Al treilea pas este să diferenţiem oferta educaţională. Numai aşa vom reuşi să reţinem cât mai mulţi elevi în procesul de învăţare. (...) În trei săptămâni începem pentru prima dată evaluările de sistem pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. În momentul în care vom avea aceste date, vor fi introduse în calculator şi vom avea o hartă a performanţei pe cele trei etaje şi vom şti unde trebuie să intervenim şi unde nu. În comunităţile sărace ne aşteptăm să avem diferenţe", a precizat acesta.


Pricopie discută la Bruxelles despre măsurile luate pentru diminuarea fenomenului de abandon şcolar


STUDIU Peste 20% din copiii din mediul rural nu termină nici opt clase

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite