Proiect: „Microbuze şcolare” în Capitală, pentru transportul elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: tv8.md
FOTO: tv8.md

Una dintre şcolile din Sectorul 3 al Capitalei ar putea primi microbuze şcolare dacă joi va fi aprobat la Primăria Capitalei un studiu de oportunitate privind înfiinţarea unui serviciu municipal dotat cu autobuze pentru elevi care să faciliteze transportul elevilor din ciclul primar şi secundar.

Şcoala norocoasă este 195 (Hamburg) iar numărul elevilor care ar beneficia de acest serviciu este estimat la 600, costul total al transportului lunar fiind evaluat la 72.938 lei. Prin acest proiect, primăria urmăreşte fluidizarea traficului şi reducerea poluării. 

Potrivit iniţiatorilor proiectului pilot, Sectorul 3 înregistrează cei mai mulţi locuitori cu vârste cuprinse între 0 şi 19 ani, care sunt înscrişi la şcoli de proximitate. Spre exemplu, în anul şcolar 2018-2019, erau înscrişi 2.500 de elevi la Şcoala nr. 195. Astfel, în proiectul pilot este propusă utilizarea unui număr de 11 autobuze, fiecare dintre acestea urmând să efectueze mai multe curse. Sunt propuse patru trasee, cu o lungime între 7-8 kilometri şi cu o durată estimată de 26-30 de minute. „Proiectul s-a aprobat de principiu într-o şedinţă de consiliu în luna martie 2019 pentru că am dorit să putem elabora studiul de faţă, care urmează să fie dezbătut joi”, a spus reprezentantul PMB, Manuela Dediu. 

Potrivit expunerii de motive, primăria a efectuat un sondaj de opinie la Şcoala nr. 195, pentru a analiza oportunitatea transportului către unitatea de învăţământ.

Ce spune studiul realizat de către Primărie

Astfel, 78,7% dintre respondenţi au spus că sunt de acord cu înfiinţarea unei linii de transport de tip autobuz şcolar. Asta în condiţiile în care 38,83% dintre participanţii la studiu au declarat că se deplasează către şcoală cu autoturismul personal, generând astfel trafic suplimentar şi limitări ale capacităţii de circulaţie a arterelor ca urmare a staţionărilor în locuri nepermise, pentru debarcarea/ îmbarcarea elevilor la poarta şcolii. Mai mult, 27,9% au spus că revin spre locuinţă după ce îl lasă pe copil la şcoală, generând din nou, trafic suplimentar.  În consecinţă, 67,3% dintre respondenţi sunt de acord să renunţe la autoturism în favoarea unui mijloc de transport de tip autobuz şcolar. În plus, 67,8% dintre respondenţi au spus că văd necesară prezenţa unui reprezentant al Poliţiei Locale în mijlocul de transport.  

Raţionamentul care a stat la baza alegerii acestei şcoli a fost reprezentat de numărul mare al elevilor înscrişi, precum şi poziţionarea acesteia relativ în centrul oraşului, într-una din zonele aglomerate. Obiectivele principale ale proiectului-pilot sunt „reducerea impactului activităţilor de transport asupra mediului şi locuitorilor (poluarea aerului, zgomot) în cadrul zonei de studiu prin utilizarea unor mijloace de transport mai puţin poluante , precum şi asigurarea unei capacităţi de transport adaptate nevoii de mobilitate a locuitorilor, se mai arată în studiu. 

Proiectul va fi finanţat din alocaţii bugetare locale şi centrale şi va monitorizat de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov pe durata implementării, în vederea eficientizării şi extinderii lui şi pentru alte unităţi de învăţământ.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite