Şcoală de vară pentru recuperarea materiei pierdute în online. Câţi elevi se pot înscrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Organizaţia Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală. Organizaţia Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală Foto: Arhivă
Organizaţia Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală. Organizaţia Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală Foto: Arhivă

Elevii interesaţi să mai recupereze din materia pierdută în anul şcolar care s-a încheiat o pot face înscriindu-se la cursurile organizate de asociaţii nonguvernamentale pe parcursul vacanţei

Societatea civilă pune umărul la recuperarea materiei anului şcolar trecut, materie pierdută de elevi din cauza pandemiei. Alianţa pentru Educaţie Remedială – alcătuită din Brio, Kinderpedia, Magic School şi Livresq – a lansat proiectul Şcoala de Vară – în esenţă, un program de instruire pentru elevii din clasele V-VIII, la care pot participa 2.000 de copii. 

Elevii se pot înscrie până pe 31 iulie pe www.aer.school , iar profesorii, până pe 12 iulie. Instruirea este gratuită şi se va derula online, pe web sau în aplicaţia mobilă, pe tot parcursul lunii august, câte două ore pe săptămână, la Limba română şi la Matematică. Profesorii îndrumători vor fi pregătiţi pentru a putea lucra cu instrumentele de educaţie digitală puse la dispoziţie de companiile care s-au alăturat proiectului, vor fi plătiţi pentru această activitate şi vor beneficia de suport şi consultanţă pe toată perioada programului. 

Un mit: şcoli bune şi şcoli proaste 

„Am vrea să începem chiar mai devreme de 1 august. Avem deja câteva sute de copii înscrişi din toată ţara şi se conturează o echipă de 14 profesori. Cred că elevii, indiferent că sunt din oraşele mari, din oraşele mici sau din mediul rural, au avut de pierdut în acest an şcolar. Şi cred că este un moment potrivit să demitizăm povestea cu şcolile bune şi cele proaste. Nu mai există aşa ceva. Există profesori foarte buni în şcoli din mediul rural, în şcoli de care nu ştie nimeni şi care au fost de 100 de ori mai buni poate decât unii din colegii de prestigiu, care au dat câteva teme pe WhatsApp. Nu cred că mai trebuie să folosim aceleaşi criterii de evaluare a unui profesor sau a unei şcoli, pentru că învăţământul online a schimbat cu totul aceste criterii”, a explicat Marcel Bartic, coordonatorul educaţional al şcolii Alianţa pentru Educaţie Remedială. 

Recuperarea începe cu testare 

Înainte de cursurile propriu-zise, elevii vor fi testaţi pentru a se stabili ce nivel au şi a se forma grupele, iar la final vor fi din nou testaţi pentru a se stabili progresul făcut. „Aşa ar trebui să se întâmple şi în şcoala românească tradiţională. Să nu se facă predare doar de dragul de a se umple ora, ci trebuie plecat de la ce ştie copilul şi apoi ajutat să crească. Trebuie renunţat la mitul olimpicilor, al decariştilor. Un copil poate să fie ajutat şi cred că asta ar trebui să fie esenţa învăţământului românesc: să ajutăm copiii să crească de la notele 3 sau 4, până la 7 sau la 8. Elevi de 9 şi 10 sunt într-un procent foarte mic şi e uşor să pari profesor bun când ai elevi foarte buni. Cei mai mulţi elevi însă au note între 5 şi 8. Şi aceştia, de regulă, sunt lăsaţi să rămână acolo, nu-i ajută nimeni. Sau sunt puţini profesorii care să-şi dorească să-i ajute să crească. Profesor bun eşti când aduci un copil de la nota 4 sau 5 la nota 7. Aş vrea să ne concentrăm pe acest gen de profesori”, subliniază Bartic. 

Programul va include lecţii video, elevii vor primi teme, note şi calificative, vor putea comunica prin mesagerie direct cu profesorii şi vor avea acces zilnic la statistici de utilizare. Mai mult decât atât, pentru că există o finanţare puternică din partea Asociaţiei Dedeman, elevii cu cel mai bun progres pe parcursul programului vor primi 40 de burse pentru anul şcolar 2021-2022, în valoare de 500 de lei, lunar, timp de cinci luni. 

„Mulţi au abandonat şcoala” 

La rândul ei, Organizaţia Salvaţi Copiii a dat startul programului de pregătire remedială estivală. În lunile iulie şi august, se organizează zilnic activităţi de educaţie remedială pentru peste 2.000 de copii grupaţi în 39 de grupe de grădiniţă estivală şi 71 de grupe de educaţie remedială, pentru facilitarea integrării pe plan şcolar a copiilor din grupuri vulnerabile. 

Un sondaj realizat de această organizaţie în iulie anul acesta a arătat că aproape jumătate dintre profesori - 48% - spun că e nevoie de educaţie remedială post-pandemie şi pe perioada verii. Unul dintre profesorii participanţi la sondaj a declarat că mulţi dintre elevii şcolii unde predă nu au avut posibilitatea de a participa la cursuri online.

„Lipsa contactului direct cu colegii şi cadrele didactice i-a făcut pe mulţi copii să se detaşeze de şcoală, lipsa unor reguli clare, a unor responsabilităţi, a controlului ferm din partea părinţilor şi a dascălilor i-a făcut mai vulnerabili şi mulţi chiar au abandonat şcoala”, a spus acesta. Acolo unde nu a existat acces la tehnologie şi internet, singurul instrument de lucru l-au reprezentat fişele distribuite de profesori.

 Au fost semnalate şi cazuri în care, deşi s-au distribuit tablete, nu au putut fi folosite din cauza lipsei semnalului, a lipsei de cunoştinţe şi abilităţi sau, pur şi simplu, din lipsa motivaţiei. În majoritatea cazurilor - 70% - măsurile de educaţie remedială au fost susţinute cu efortul cadrelor didactice din şcoală, inclusiv ale managerilor şcolari. 

În ceea ce priveşte materiile acoperite, cele mai multe răspunsuri au indicat Limba română şi Matematica. .

85% dintre cadrele didactice care au participat la sondajul efectuat de Salvaţi Copiii au apreciat că elevii lor necesită intervenţii de educaţie remedială.

„Orice punct câştigat în plus pentru un copil înseamnă pentru el o şansă în plus. Şi educaţia ar trebui să fie despre asta, despre a-i oferi fiecărui copil toate şansele posibile” a declarat Gabi Bartic, COO Brio.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite