Studiu: concentrarea, mai importantă decât meditaţiile la matematică

Studiu: concentrarea, mai importantă decât meditaţiile la matematică

Copiii trebuie învăţaţi de mici, prin joc, cum să-şi cultive atenţia şi perseverenţa, susţin cercetătorii britanici. Foto: Shutterstock

Un studiu realizat de specialiştii pe dezvoltarea copilului de la Universitatea din Oregon arată că elevii care sunt învăţaţi de mici cum să fie atenţi şi reuşesc să ducă la bun sfârşit o temă de la patru ani au şanse mai mari cu 50% să termine o facultate până la 25 de ani, relatează The Telegraph.

Ştiri pe aceeaşi temă

Părinţii care plătesc pentru a-şi medita copiii la matematică, literatură sau muzică, în speranţa ca vor intra într-o şcoală mai bună, ar trebui să îi înveţe mai degrabă cum să fie atenţi şi perseverenţi, prin jocuri, concluzionează un studiu realizat de cercetători britanici, potrivit The Telegraph.

Aceştia susţin că iniţierea copiilor în matematică sau muzică clasică are mult mai puţine rezultate pentru realizările educaţionale viitoare în comparaţie cu insuflarea unor calităţi precum atenţia şi perseverenţa.

Studiul făcut de specialiştii pe dezvoltarea copilului de la Universitatea din Oregon relevă că că cei care sunt mai buni la ascultat, urmărind instrucţiunile şi realizând o temă de la vârsta de patru ani, au şanse mai mari să obţină diploma de absolvent de la universitate.

Sfatul acestora pentru părinţi este că, în loc să plătescă pentru lecţiile private scumpe, să-i înveţe pe cei mici calităţi ca perseverenţa şi concentrarea.

Studiul a urmărit 430 de copii de la vârsta preşcolară la cea adultă. 

Părinţilor li s-a pus o serie de întrebări despre capacitatea copilului de a fi atent la vârsta de patru ani, ca în cazul jocului cu o singură jucărie pentru perioade mai lungi sau dacă renunţă uşor atunci când se confruntă cu o problemă.

Testaţi la 4, 7 şi la 21 de ani

La vârsta de şapte şi din nou la 21 de ani, abilităţile fiecărui copil din cadrul lecturii şi al matematicii au fost testate.

Contrar aşteptărilor cercetătorilor, ei au descoperit că matematica şi lectura nu au avut un efect signifiant în obţinerea diplomei de la universitate.

În schimb, cei a căror atenţie sau perseverenţa în proiecte a fost definită încă de la patru ani, au demonstrat că au şanse cu 50% mai mari să termine facultatea până la vârsta de 25 de ani.

Doctorul Megan McClelland, care a organizat studiul, a explicat diferenţele : „Factorul important era concentrarea şi ambiţia. Cineva poate fi briliant, dar asta nu înseamnă neapărat că se poate concentra atunci când trebuie să ducă la bun sfârşit o sarcină sau o solicitare”.

„Abilitatea academică te poate canaliza departe în viaţă, dar abilitatea de a asculta, de a fi atent şi de a finaliza proiecte importante este crucială pentru succesul de mai târziu din viaţă,” conchide doctorul McClelland.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările