Vălean: „Aştept să văd până în ianuarie un proiect comun România-Bulgaria pe Fast Danube 2”. De ce are șanse să fie finanțat proiectul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisarul european pentru Transporturi susține că România ar trebui să depună un proiect pe programul Fast Danube 2, care are ca limită luna ianuarie, pentru care există finanţare și pe care Comisia Europeană l-ar putea favoriza.

Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi FOTO Arhivă
Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi FOTO Arhivă

Vă reamintesc faptul că în cadrul Regulamentului de revizuire a hărţilor şi a traseelor de transport europene, am introdus un coridor suplimentar faţă de cele existente, şi anume Coridorul Nord-Sud care uneşte Marea Baltică, Marea Neagră şi Marea Egee. România, Bulgaria şi Grecia, evident, fiind pe acest coridor, am discutat despre o colaborare intensificată între aceste trei ţări pentru conectivitate”, a declarat Adina Vălean în cadrul unui briefing cu jurnalişti români, la Strasbourg

Reprezentanta Comisiei Europene a mai punctat faptul că în mod tradiţional conectivitatea spre sud, cu Bulgaria, a fost deficitară, în contextul în care de-a lungul anilor de preaderare şi în timpul şi în anii care s-au scurs de la intrarea în Uniunea Europeană, a fost o concetrarepe conectivitatea Est-Vest.

Acum există oportunitatea de a strânge legăturile pe axa Nord-Sud, care ar fi foarte utilă atât din punct de vedere al mobilităţii militare, cât şi pentru conectarea între aceste trei mări, care reprezintă puncte de intrare pentru coridoarele pentru mărfuri şi coridoarele de transport europene. În cadrul acestei discuţii am insistat pe participarea onestă României şi Bulgariei în proiectul Fast Danube", a precizat reprezentanta Executivului european.

Navigabilitatea pe Dunăre pe toată perioada anului

Adina Vălean a afirmat că aşteaptă la call-ul de proiecte lansat în septembrie, şi care are ca termen-limită luna ianuarie, să vadă „un proiect comun România-Bulgaria pe Fast Danube 2, ceea ce ar însemna asigurarea navigabilităţii Dunării tot timpul anului".

Comisia favorizează acest proiect, avem finanţare pentru el. Tot ceea ce lipseşte este depunerea proiectului de către cele două ţări partenere - România şi Bulgaria. Sigur, auzim o mulţime de lucruri, de ce este întârziat, în special din cauza studiilor de mediu din Bulgaria aferente primului proiect Fast Danube 1, care practic nu este închis din cauza absenţei unui studiu de mediu. Am insistat şi la Varna pe lângă oficialităţile bulgare, o să trimit din nou experţii Comisiei într-o vizită comună de mediere şi de închidere a proiectului Fast Danube 1 şi pregătirea aplicării proiectului Fast Danube 2", a explicat Vălean.

Comisarul european din partea României a mai precizat că România a mai depus un proiect pentru "un pod rutier aşa-zis cu opţiune pentru feroviar" la Giurgiu-Ruse şi că aşteaptă, de asemenea, un proiect Craiova-Calafat pentru cale ferată.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite