Un fost angajat Boeing care a reclamat standardele de producție ale companiei a fost găsit mort

0
Publicat:

Un fost angajat Boeing, director de control al calității care și-a exprimat în trecut îngrijorarea cu privire la standardele de producție ale companiei, a fost găsit mort în camionul său, în parcarea hotelului, scrie BBC.

John Barett
John Barett a fost găsit mort în camionul său în fața hotelului

John Barnett a lucrat pentru Boeing timp de 32 de ani, până la pensionare în 2017.

În zilele de dinaintea morții sale, el a depus mărturie într-un proces de avertizare împotriva companiei.

Boeing a spus că a fost întristat de moartea lui Barnett. Legistul din Charleston County și-a confirmat luni decesul la BBC.

Se spunea că bărbatul în vârstă de 62 de ani a murit din cauza unei răni „auto-provocate” pe 9 martie, iar poliția anchetează cazul.

Domnul Barnett a lucrat pentru gigantul american de avioane timp de 32 de ani, până la pensionarea sa în 2017 din motive de sănătate.

Din 2010, a lucrat ca manager de calitate la uzina din North Charleston, producând 787 Dreamliner, un avion de linie de ultimă generație, folosit în principal pe rutele pe distanțe lungi.

În 2019, domnul Barnett a declarat pentru BBC că muncitorii sub presiune au montat în mod deliberat piese sub standard la aeronave pe linia de producție.

El a mai spus că a descoperit probleme grave cu sistemele de oxigen, ceea ce ar putea însemna că una din patru măști de respirație nu ar funcționa în caz de urgență.

El a spus la scurt timp după ce a început să lucreze în Carolina de Sud că a devenit îngrijorat de faptul că forța de a construi aeronave noi a însemnat că procesul de asamblare a fost grăbit și siguranța a fost compromisă, ceea ce compania a negat.

Mai târziu, el a declarat pentru BBC că muncitorii nu au respectat procedurile destinate să urmărească componentele prin fabrică, permițând componentelor defecte să dispară.

El a spus că în unele cazuri, piesele necorespunzătoare au fost chiar scoase din coșurile de deșeuri și montate pe avioane care erau construite pentru a preveni întârzierile pe linia de producție.

El a susținut, de asemenea, că testele asupra sistemelor de oxigen de urgență care urmează să fie montate pe 787 au arătat o rată de eșec de 25%, ceea ce înseamnă că unul din patru ar putea să nu reușească să se instaleze într-o situație de urgență reală.

Domnul Barnett a spus că a alertat managerii cu privire la preocupările sale, dar nu a fost luată nicio măsură.

Boeing și-a negat afirmațiile. Cu toate acestea, o revizuire din 2017 de către autoritatea de reglementare din SUA, Administrația Federală a Aviației (FAA), a susținut unele dintre preocupările domnului Barnett.

Acesta a stabilit că locația a cel puțin 53 de piese „neconforme” în fabrică era necunoscută și că acestea au fost considerate pierdute. Boeing a primit ordin să ia măsuri de remediere.

În problema buteliilor de oxigen, compania a spus că în 2017 a „identificat niște sticle de oxigen primite de la furnizor care nu se desfășurau corespunzător”. Dar a negat că vreunul dintre ei ar fi fost de fapt montat pe aeronave.

După ce s-a pensionat, s-a angajat într-o acțiune legală de lungă durată împotriva companiei.

El l-a acuzat că îi denigrează caracterul și îi împiedică cariera din cauza problemelor pe care le-a semnalat - acuzații respinse de Boeing.

La momentul morții sale, domnul Barnett se afla la Charleston pentru interviuri legale legate de acel caz.

Săptămâna trecută, a dat o depoziție oficială în care a fost interogat de avocații Boeing, înainte de a fi interogat de propriul său avocat.

El trebuia să fie supus altor audieri sâmbătă. Când nu s-a prezentat, s-au făcut cercetări la hotelul său.

Ulterior, el a fost găsit mort în camionul său, în parcarea hotelului.

Vorbind cu BBC, avocatul său a descris moartea sa drept „tragică”.

Într-o declarație, Boeing a spus: „Suntem întristați de moartea domnului Barnett, iar gândurile noastre sunt la familia și prietenii lui”.

Moartea lui vine într-un moment în care standardele de producție atât la Boeing, cât și la furnizorul său cheie, Spirit Aerosystems, sunt supuse unui control intens.

Aceasta urmează unui incident la începutul lunii ianuarie, când o ușă de ieșire de urgență nefolosită a explodat un Boeing 737 Max nou-nouț, la scurt timp după decolare de pe Aeroportul Internațional Portland.

Un raport preliminar al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA a sugerat că patru șuruburi cu cheie, concepute pentru a ține ușa în siguranță, nu au fost montate.

Săptămâna trecută, FAA a declarat că un audit de șase săptămâni al companiei a găsit „mai multe cazuri în care compania nu a respectat cerințele de control al calității producției”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite