Tranzacții dublate în unele conturi ING Bank: românii își vor recupera toți banii până la sfârșitul zilei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unii români care au făcut diferite tranzacții la POS-uri ale ING Bank în acest weekend au întâmpinat o serie de probleme, în sensul că li s-a reținut de două ori mai mult decât trebuia.

Cineva plătește contravaloarea unei cafele cu telefonul
Românii care au plătit cu telefonul au avut o serie de probleme în weekend

Concret, plățile eronate au fost efectuate fie din conturi ING, fie din conturi ale altor bănci la POS-uri ale ING Bank.

În data de 9 martie am plătit cu telefonul la un POS al unui magazin alimentar, un mare retailer cu multe magazine în România. Plata a fost efectuată, s-au reținut banii de pe cardul ING, dar în dimineața zilei de marți, 12 martie, aceeași sumă a fost reținută pentru a doua oară. Practic, cheltuiala din 9 martie a fost dublată. Am sunat în Call Center și mi s-a spus că îmi vor returna banii până la sfârșitul zilei de 12 martie”, a declarat un cetățean pentru „Adevărul”.

La solicitarea redacției, ING Bank a afirmat că a identificat eroarea și că sumele reținute din conturile clienților ING au fost rambursate deja, iar cele reținute din conturile altor bănci vor fi returnate integral până la sfârșitul zilei de 12 martie.

În weekend, am identificat o eroare operațională prin care un fișier de plăți a fost trimis de două ori spre procesare, astfel încât unii clienți ai altor banci decât ING și un număr limitat de clienți ING care au folosit wallet-ul ca opțiune de plată au putut vedea în extrasul de cont tranzacția dublată. ING a luat imediat toate măsurile necesare pentru remedierea situației și, în funcție de procesul intern al fiecărei bănci, la care aceștia sunt clienți, sumele restituite ar trebui să fie vizibile în cont până la finalul zilei de astăzi, 12 martie 2024. Ne cerem scuze persoanelor care au întâmpinat dificultăți în acest sens și le mulțumim pentru înțelegere”, au declarat reprezentanții ING Bank România.

Potrivit informațiilor noastre, până la momentul redactării acestui articol o bună parte dintre plăți au fost deja corectate.

La câteva ore după ce am dat telefon și am vorbit cu operatorul, plata a fost făcută. Mă bucur că s-a rezolvat, pentru că era o sumă destul de mare”, a afirmat un consumator pentru „Adevărul”.

Luna trecută, ING a lansat în premieră în România serviciul de geolocalizare, o nouă funcționalitate în Home’Bank, cu scopul de a detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice.

Pentru oferirea unei protecții suplimentare clienților, sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate.

Pentru activarea serviciului de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică, pentru a prelua coordonatele GPS.

Din aplicația Home’Bank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți.

Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informația despre localizare chiar dacă serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite