Toyota este pe cale să depășească concurența, pe măsură ce mașinile hibride devin tot mai populare

0
Publicat:

Tot mai mulți cumpărători au început să aleaga autovehiculele din gama Toyota Hibrid, din cauza îngrijorărilor referitoare la bateriile electrice.

foto logo Toyota
Toyota este pe cale să depășească concurența, pe măsură ce mașinile hibride devin tot mai populare

Cumpărătorii americani se numără printre numeroșii consumatori care accelerează vânzările de vehicule hibride, ceea ce lasă producătorul de hibrizi de lungă durată Toyota Motor să deschidă o nouă filă, în postura de pole-position pentru a-și depăși rivalii care au făcut o tranziție rapidă către electrificarea completă și care acum se confruntă cu slăbirea cererii de vehicule electrice.

Ratele ridicate ale dobânzilor și o perspectivă economică incertă au determinat, de asemenea, mulți producători de vehicule electrice să își reducă obiectivele de producție și să avertizeze asupra încetinirii creșterii vânzărilor în ultimele săptămâni.

Cu toate acestea, se așteaptă ca Toyota să ofere o perspectivă mai optimistă atunci când își va prezenta marți rezultatele, ajutată de dependența sa puternică de hibrizi, care au reprezentat aproximativ o treime din vânzările sale totale de peste 10 milioane de vehicule anul trecut.

„Aproape fiecare model pe care îl vindem acum este fie exclusiv hibrid, fie are o variantă hibridă”, a declarat pentru Reuters Greg Davis, directorul general al Walser Toyota, un dealer din Minnesota.

El a declarat că firma sa încearcă să crească numărul de vehicule hibride pe care le vinde la 40%-50% din totalul vânzărilor, în timp ce Toyota încearcă să facă cel mai bine vândut sedan de pe piața americană, Camry, disponibil doar în versiune hibridă.

Toyota a declarat deja că următoarea generație a modelului Camry va fi disponibilă doar în variantă hibridă, cea mai îndrăzneață mișcare a sa de până acum pentru a impulsiona tehnologia pe care a inițiat-o cu Prius, introdus în urmă cu mai bine de un sfert de secol.

În pofida creșterii vânzărilor pe termen scurt pe care se așteaptă să o raporteze Toyota, analiștii avertizează că un risc major cu care se confruntă cel mai bine vândut producător auto din lume este faptul că rămâne în urmă în ceea ce privește vehiculele electrice cu baterii pure, care sunt considerate în general ca reprezentând viitorul pe termen lung al industriei auto.

Cel mai mare risc al Toyota este legat de adoptarea de către consumatori a bateriilor de mașini electrice”, a declarat Stephanie Brinley, director asociat la S&P Global Mobility.

Dacă adoptarea de către consumatori a BEV-urilor se schimbă din nou și se accelerează, Toyota ar putea să nu fie pe deplin pregătită cu soluții BEV competitive”.

Toyota a vândut anul trecut doar 104.000 de vehicule EV cu baterii, mai puțin de 1% din totalul vânzărilor sale, inclusiv ale mărcii sale de lux Lexus. Aceasta intenționează să crească livrările la 1,5 milioane de EV-uri până în 2026, sub nivelul livrărilor de 1,8 milioane de vehicule ale Tesla din 2023.

Toyota adoptă o abordare „multi-pathway” pentru a satisface nevoile clienților de pe fiecare piață, iar președintele Akio Toyoda a declarat luna trecută că vehiculele electrice cu baterii vor ajunge la o cotă de piață de cel mult 30%, restul fiind reprezentat de hibrizi, mașini cu pile de combustie cu hidrogen și vehicule pe bază de combustibil.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite