Tinerii angajaţi rescriu regulile pe piaţa muncii. Ce facilităţi îşi doresc aceştia la locul de muncă

0
0
itisti specialisti it microsoft angajati birouri laptop

Generaţia Z, din care fac parte cei născuţi începând cu anul 1997, conturează astăzi un profil specific de recrutare, retenţie şi loializare, cu accent mai mare ca oricând pe starea de bine (wellbeing) şi pe stilul echilibrat de lucru şi de viaţă urbană al viitorului.

Angajaţii din Generaţia Z nu cunosc lumea fără tehnologie şi se aşteaptă ca tehnologia să fie puternic integrată în viaţa la birou şi în timpul liber. Accesul la tehnologie foarte devreme se traduce în adaptabilitate, flexibilitate şi abilităţi mai avansate comparativ cu generaţiile anterioare. Şi, în acelaşi timp, înseamnă şi creativitate, gândire flexibilă şi o viziune diferită asupra modului în care lucrează şi, mai ales, în care aleg să-şi petreacă timpul după job. 

Pentru angajatori, Generaţia Z sunt o forţă de muncă foarte râvnită din perspectiva abilităţilor, dar în acelaşi timp şi o provocare din perspectiva recrutării şi retenţiei, mai ales în contextul deficitului de specialişti din piaţa muncii. Ca urmare, angajatorii îşi redefinesc astăzi strategiile pentru forţa de muncă a viitorului, de la procesul de atragere a talentelor sau cultura companiei şi până la facilităţile şi beneficiile pe care le oferă pentru timpul la birou şi dincolo de job. 

În acest context, biroul şi facilităţile din apropiere sunt un pilon important în strategia de brand de angajator (employer branding), mai ales după perioada pandemiei care a transformat modul de lucru, nevoia de echilibru şi aşteptările oamenilor de la locul lor de muncă. Tendinţele arată că birourile se vor transforma în ecosisteme de spaţii, facilităţi şi experienţe care să susţină colaborarea, interacţiunea, socializarea şi, în ansamblu, starea de bine a angajaţilor.

Altfel spus, biroul trebuie să devină o destinaţie care să acopere nevoi tot mai dinamice, adaptate tendinţelor de lucru şi de viaţă urbană ale viitorului. Un proiect complex de transformare a spaţiilor de lucru iniţiat recent este Yunity Park, proiectat ca un campus dezvoltat în extensia birourilor, aducând împreună cultura socială locală şi cea corporativă într-un spaţiu unic. Conceptul îmbină biroul cu spaţii de co-working şi co-living, o pădure urbană, un amfiteatru exterior pentru evenimente şi un centru modern de conferinţe cu o capacitate totală de 540 de locuri, dar şi o cafenea-restaurant de 190 de locuri, zone de divertisment, fitness şi spaţii special amenajate pentru socializare şi relaxare.

Potrivit specialiştilor în recrutare, cei din Generaţia Z sunt foarte sensibili la subiecte legate de flexibilitatea programului de lucru, mediul de lucru, diversitatea echipelor, veniturile şi echilibrul dintre viaţa profesională şi cea profesională. Şi mult mai flexibili şi pregătiţi să schimbe jobul atunci când nu se mai simt motivaţi sau găsesc alte oportunităţi mai atractive. Un campus care pune angajatul în centru poate deveni, astfel, o componentă a strategiei angajatorilor pentru atragerea şi retenţia talentelor, din Generaţia Z şi în general.

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite