Trendul demisiilor ad-hoc se apropie de România: 1 din 5 angajaţi ar pleca fără să ştie unde şi când se mai poate angaja

Trendul demisiilor ad-hoc se apropie de România: 1 din 5 angajaţi ar pleca fără să ştie unde şi când se mai poate angaja

Trendul demisiilor ad-hoc (The Great Resignation) se apropie şi de România. 21% dintre angajaţi şi-ar da demisia de la jobul actual fără să aibă un plan de rezervă, potrivit sondajului realizat de una dintre cele mai cunoscute platforme de recrutare online.

Ştiri pe aceeaşi temă

În acelaşi timp, 8 din 10 români, care au ca principală prioritate schimbarea locului de muncă în acest an, deja au început căutările
 
Trendul din SUA şi Europa de Vest, botezat la noi şi „Marea Demisioneală”, pare că devine din ce în ce mai prezent şi pe plan local, arată rezultatele celui mai recent studiu realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România. 21% dintre respondenţii sondajului au mărturisit că, dacă nu ar mai fi mulţumiţi de jobul actual, ar demisiona chiar dacă n-ar avea altă ofertă concretă pe masă. Restul de 79% sunt însă mai cumpătaţi în faţa schimbărilor şi spun că ar rămâne la jobul actual până când ar găsi o nouă oportunitate profesională. 
 
În acelaşi timp însă, 82% dintre cei care au pus ca principală prioritate pentru 2022 să-şi schimbe locul de muncă recunosc că deja au început să-şi caute un alt job. Mai mult decât atât, 43% dintre aceştia cred că au nevoie de maximum 3 luni pentru a obţine oferta profesională pe care şi-o doresc.
 
„Anul care s-a încheiat a adus schimbări de job pentru 36% dintre respondenţii studiului nostru şi ne aşteptăm ca în 2022 procentul să crească semnificativ. Toate demisiile amânate din cauza incertitudinii şi a fricii vor ajunge acum pe masa HR-ului dacă angajatorii nu reuşesc să le preîntâmpine. Nu mai vorbim de temerile şi ezitările de la începutul pandemiei, ci de candidaţi cât se poate de hotărâţi, de siguri pe ei, care nu mai acceptă jumătăţi de măsură. Vedem că nu ar ezita să părăsească un angajator care îi nemulţumeşte, chiar înainte să-şi găsească alt job, tocmai pentru că au încrederea că vor găsi repede ceva mai bun”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România, liderul pieţei de recrutare. 
 
Priorităţile pentru 2022 ale candidaţilor sunt şi mai ambiţioase: 71% dintre respondenţi vizează o schimbare profesională, fie că vorbim de un job nou în România (30,8%) sau în afară (4,1%), fie de un salariu mai bun (30,9%) sau chiar de schimbări de carieră mai curajoase, cum ar fi reconversia profesională (5,2%), mai arată rezultatele sondajul eJobs. 
 
În continuare, cei mai atractivi angajatori pentru români sunt multinaţionalele, cu peste o treime dintre respondenţi pentru care ar fi prima alegere. La pol opus, 11% ar alege să lucreze pentru o companie românească, în timp ce 25% s-ar orienta către cele de dimensiuni mai mici sau chiar start-up-uri. În acelaşi timp, flexibilitatea rămâne unul dintre principalele criterii care contează pentru români atunci când îşi aleg un nou angajator, căci 18% dintre ei ar opta pentru o companie care oferă posibilitatea de a lucra 100% remote, fără să ia în calcul alte criterii. 
 
„Când vine vorba de relaţia cu angajatorul actual, primele şi cele mai stringente nevoi ale angajaţilor, aşa cum reiese din studiul nostru, sunt nevoia de a avea mai puţină presiune la locul de muncă, o transparenţă mai ridicată, mai multă flexibilitate şi creşterea frecvenţei cu care primesc feedback. Acestea sunt şi punctele nevralgice din relaţia angajator-angajat şi primele care ar trebui adresate pentru a domoli acest val de demisii care se întrevede şi, implicit, creşterea ratei de fluctuaţie din companii”, mai spune Raluca Dumitra.

Sondajul eJobs a fost derulat în perioada 15 decembrie 2021 - 5 ianuarie 2022, pe un eşantion de 2.677 respondenţi.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările