Tranzacţie majoră pe piaţa agricolă. Agroland preia activitatea fermelor Avicola Bucureşti

Tranzacţie majoră pe piaţa agricolă. Agroland preia activitatea fermelor Avicola Bucureşti

Horia Cardoş, fondator şi director general al Agroland

Agroland, cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a preluat recent activitatea platformei Avicola Mihăileşti, producător de ouă de consum şi pui de o zi, care include şase ferme, aflate pe o suprafaţă de 30 ha, în judeţul Giurgiu.

Ştiri pe aceeaşi temă

În prezent, aici sunt crescute peste 200.000 de păsări, majoritatea fiind păsări tinere, găini ouătoare şi păsări de reproducţie.

Agroland va începe aici producţia puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul reţelei. Astfel, se realizează integrarea pe verticală a activităţii, cu efecte pozitive multiple: creşterea calităţii produselor, un control mai bun al costurilor şi o îmbunătăţire semnificativă a marjelor de profit. În consecinţă, compania va renunţa treptat la o bună parte din importurile de pui şi se va concentra pe creşterea animalelor la nivel local.

Preluarea activelor Avicola Mihăileşti marchează şi intrarea Agroland pe piaţa producătorilor de ouă de consum, care în 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, în România.

Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activităţii Avicola Mihăileşti va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri.

Preluarea fermelor din Mihăileşti face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu şi lung, având ca piloni principali: extinderea reţelei de magazine, un nou format al acestora, creşterea  gamei de produse comercializate şi accesarea pieţei de capital prin listarea la Bursa de Valori Bucureşti. 

„Preluarea platformei avicole Mihăileşti este o mişcare foarte importantă pentru Agroland, pentru că ne oferă posibilitatea de-a avea propriile unităţi unde să desfăşurăm procesul de reproducţie pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge să producem cât mai mult în România şi să importăm cât mai puţin, ceea ce ne dorim de mult. În prezent, achiziţionăm puii de o zi de la companii din România, Italia şi Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producţie proprie cât şi furnizori din ţară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele şi a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate. În plus, 2020 prilejuieşte şi intrarea noastră pe piaţa ouălor de consum, unde ne dorim să creştem cât mai rapid şi să ajungem în scurt timp printre cei mai importanţi jucători şi pe această nişă”, spune Horia Cardoş, fondator şi director general al Agroland. 

În prezent, pe platforma avicolă Mihăileşti lucrează 90 de persoane, implicate în creşterea de pui vii şi producţia de carne şi ouă de consum. Printre clienţii fermelor se află mari lanţuri de supermarketuri din ţară şi străinătate, printre care şi Lidl România, care achiziţionează ouă de consum. Reprezentanţii Agroland estimează că în 2021, producţia de ouă de consum a Avicola Mihăileşti se va situa la 30 de milioane. 

„Este un moment prielnic pentru implicarea în zootehnia românească, pentru că oamenii sunt acum mult mai dornici să consume produse de provenienţă autohtonă. Alături de partenerii noştri locali consacraţi, dorim să deservim cât mai mult din acest segment de piaţă. Pe de altă parte, investiţia într-o fermă îţi poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piaţa produselor alimentare româneşti nu are suficienţi jucători de calibru, deci este insuficient acoperită. Din această cauză, România continuă să importe cantităţi mari de carne de pasăre şi porc, dar şi ouă de consum. Aşadar, există un potenţial puternic de dezvoltare, de care sunt optimist că vor profita, în viitor, atât fermele mari cât şi micii fermieri”, a adăugat fondatorul Agroland. 

Agroland este cea mai mare reţea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc şi a fost fondată în 1997, la Timişoara, de către antreprenorul Horia Cardoş. În prezent, reţeaua Agroland are 247 de unităţi, localizate în 28 de judeţe, şi 400.000 de clienţi unici/an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit (seminţe, material săditor, fertilizanţi, echipamente, hrană şi accesorii pentru animale de companie. 

Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, şi are 220 de angajaţi. În 2013 a devenit membră a ERPA – Asociaţia Producătorilor de Păsări Rurale din Europa.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările