SONDAJ Proprietarii afacerilor de familie estimează creşteri ale veniturilor începând din 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhiva Adevărul
FOTO: Arhiva Adevărul

Proprietarii afacerilor de familie sunt optimişti privind evoluţia companiilor lor în următorii doi ani, 86% dintre ei estimândând că vor reveni la ratele de creştere anterioare pandemiei până în 2022, arată datele sondajului „Family Business Survey”, realizat de PwC la nivel global.

Potrivit sursei citate, estimările sunt cu atât mai încurajatoare cu cât, în contextul crizei sanitare, doar 28% dintre respondenţi au estimat creşteri ale vânzărilor pentru 2020, iar 46% scăderi.

Analiştii PwC menţionează că, impactul pandemiei asupra vânzărilor este inegal între sectoare. Sectorul ospitalităţii şi agrementului este cel mai grav afectat, 84% dintre respondenţii din domeniu anticipând scăderea afacerilor, urmat de industria auto (64%) şi cea de divertisment şi mass-media (63%).

În ceea ce priveşte măsurile luate în pandemie, 80% dintre respondenţi le-au permis angajaţilor să lucreze de acasă, iar un sfert şi-au redefinit producţia, pentru a răspunde cererii din pandemie. Doar o treime din afacerile de familie au fost nevoite să reducă dividendele şi doar 20% au avut nevoie de capital suplimentar.

Mihai Aniţa, Partener PwC România, spune că afacerile de familie mari au rezistat relativ bine şi s-au adaptat situaţiei, iar acum majoritatea privesc viitorul cu încredere însă acestea trebuie să continue să îmbunătăţească, în perioada următoare, transformarea digitală şi strategia de sustenabilitate, proiecte sociale şi de mediu.

Transformarea digitală întârzie

Chiar dacă patru din cinci afaceri de familie afirmă că iniţiativele legate de digitalizare, inovaţie şi tehnologie sunt o prioritate, progresul în aceste domenii a fost lent. 

”Doar 19% spun că au finalizat planurile de digitalizare, iar 62% au arătat că mai au multe de făcut în acest sens. De remarcat că 41% dintre companiile care şi-au digitalizat operaţiunile sunt la a treia sau la a patra generaţie care gestionează afacerea familiei.”, arată datele sondajului.

Analiştii PwC mai anunţă că, 64% dintre respondenţi se aşteaptă la creşterea afacerilor în 2021 şi 86% estimează creşteri pentru 2022.

De asemenea, cele mai importante trei priorităţi pe termen lung ale respondenţilor sunt protejarea afacerii ca pe cel mai important bun familial (82%), asigurarea că afacerea rămâne în familie (65%) şi crearea unei moşteniri (64%).

Aflat la a zecea ediţie, sondajul PwC Global Family Business Survey a fost realizat în rândul a 2.801 lideri de afaceri de familie din 87 de teritorii, inclusiv România. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite