Românii aleg să fie temperaţi în achiziţii. Cu cât a scăzut numărul comenzilor online în contextul tensiunilor din Ucraina

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Evenimentele din Ucraina au încetinit dinamica magazinelor online începând din luna februarie, transmit reprezentanţii MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce şi care găzduieşte peste 1.500 de magazine online.

Potrivit acestora, după doi ani de creşteri constante şi semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achiziţiilor online. Numărul comenzilor la nivel global, dar mai ales pe segmente care în mod tradiţional aveau o dinamică pozitivă în această perioadă – cum ar fi fashion & bijuterii, beauty & sănătate – au cunoscut în ultima săptămână a lunii februarie stagnări sau scăderi de până la 20%. 

„Începutul de an a fost unul puternic pentru online-ul românesc ce dă semne clare de maturizare în contextul pandemiei, cu creşteri de până la 30% în numărul şi valoarea comenzilor. La nivelul lunii februarie, primele trei săptămâni ale lunii arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie, cu +27% în numărul comenzilor faţă de perioada similară din 2021. Trendul de creştere cu doi digiţi a fost întrerupt brusc în ultima săptămână din februarie, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi faţă de săptămâna similară din anul 2021. ”, anunţă

sursa citată.

Conform datelor MerchantPro, dacă în 2021, în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie, se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.  

„Februarie este natural o lună de creştere, mai ales pe segmente tradiţional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie şi începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată şi o punem pe seama evenimentelor recente de la graniţă. Românii privesc cu precauţie aceste evenimente şi preferă să fie temperaţi în achiziţii, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO şi fondator MerchantPro. 

Astfel, pe segmentul fashion, după o creştere medie YoY de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creştere de doar 5%. 

Pe segmentul beauty, creşterea YoY a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce în ultima săptămână din februarie s-a înregistrat o scădere de 40% faţă de săptămâna precedentă şi o scădere de aproape 4% faţă de 2021. 

Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. În intervalul 24-28 februarie, acesta a scăzut cu 23%.

„Deşi erau aşteptate creşteri mai temperate ale achiziţiilor online comparativ cu cele înregistrate anul trecut, pe fondul maturizării comerţului online, începutul de an a continuat pe un trend puternic ascendent, cu creşteri de 20-40% faţă de 2021. Acum însă traversăm din nou o perioadă dificilă, cu provocări, cu impact imediat asupra disponibilităţii oamenilor de a face achiziţii. Evoluţia vânzărilor din următoarele săptămâni va genera probabil suficiente date astfel încât să putem evalua mai precis efectul conflictului de la graniţă asupra pieţei online locale.

Este însă evident că românii sunt din ce în ce mai atenţi în achiziţiile făcute online, îndreptându-se spre un comportament de consum eficient şi achiziţii conştiente, ghidate nu doar de impuls, ci căutând cel mai bun preţ, cea mai bună experienţă şi livrări rapide”, a mai spus Arthur Rădulescu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite