Pro Infrastructura: Parteneriatul public privat pentru Autostrada A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov este o glumă proastă. Comisia de Prognoza nu ştie nimic

Pro Infrastructura: Parteneriatul public privat pentru Autostrada A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov este o glumă proastă. Comisia de Prognoza nu ştie nimic

Licitaţia pentru parteneriatul public privat pentru autostrada A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov, anunţat cu emfază de Guvern luni, şi care prevede o concesiune pentru 44 de ani, timp în care câştigătorul va încasa contravaloarea taxei de autostradă, este „o glumă proastă”, consideră reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Ştiri pe aceeaşi temă

„CNSP a răspuns zilele trecute la ultimele clarificări cerute de potenţialii candidaţi în cadrul licitaţiei. Ce aflăm din afirmaţiile CNSP? Toate clauzele contractului pot fi negociate la o etapă ulterioară! Nu este necesară nicio garanţie de bună execuţie pe perioada derulării lucrărilor.
 
Mai mult, CNSP nu deţine un studiu de trafic, nu poate spune cine îşi asumă neatingerea prognozelor de trafic, nu are studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, nici măcar traseul aproximativ al viitoarei autostrăzi!
 
Nu există culoar expropriat, analize financiare de risc, acord de mediu, nu se cunoaşte nimic despre ecoducte, nu au informaţii despre cum s-au făcut estimările de cost, habar nu au despre condiţiile geologice/geotehnice, viteză de proiectare sau fonduri europene. Cu alte cuvinte, CNSP nu ştie nimic!”, consideră reprezentanţii Asociaţiei.
 
Potrivit acesteia, „toate clauzele contractuale pot fi negociate ulterior, total netransparent şi subiectiv”. 
 
„Pe lângă riscul evident de corupţie, incertitudinea este flagrantă. Teoretic, se poate oferta absolut orice deoarece regulile nu sunt bătute în cuie. (...) Cu toată seriozitatea şi responsabilitatea, credem cu tărie că această licitaţie pentru PPP Ploieşti-Braşov este o glumă proastă făcută pe bani publici.
 
Solicităm (i)responsabililor din Guvernul României să renunţe de urgenţă la actuala mascaradă penibilă şi să lanseze procedurile pentru pregătirea corespunzătoare a proiectului!
 
Fără baze solide (studii de teren, geologie, geotehnică, impact asupra mediului), orice încercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Braşov (traseu montan foarte dificil) va fi un eşec, aşa cum au fost şi precedentele trei!”, susţin reprezentanţii Asociaţiei.
 
Cinci firme interesate de parteneriat
 
Guvernul a anunţat luni că cinci firme sunt interesate de acest parteneriat, care ar urma să se deruleze timp de 44 de ani, din care 24 de ani pentru proiectare, execuţie şi operare, şi încă 20 pentru întreţinere şi operare în regim de autostradă cu taxă.
 
Potrivit Sistemului de Achiziţii Publice cele cinci companii interesate de parteneriatul public privat sunt:
 
SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD – China
ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S – SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG – Turcia
 
Asocierea STRABAG-IC ICTAS(Lider de asociere STRABAG) – Austria
 
Asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) – MAKYOL (Lider de asociere CCCC) – China
 
Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L- FCC CONSTRUCCION S.A.-cu subcontractant ACCIONA CONSTRUCCION SA (Lider de asociere ACCIONA CONCESIONES SL) – Spania.
 
Citeşte şi:
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările