Patronatele acuză Guvernul că întârzie promovarea turismului intern

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul, prin ministerul de resort, amână reluarea campaniilor interne şi internaţionale de promovare a turismului românesc, în timp ce destinaţiile de turism cu care România ar putea concura au astfel de acţiuni în derulare, susţin reprezentanţii patronatelor de profil.

„Înţelegem dificultăţile cu care se confruntă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, generate de actualele constrângeri bugetare, însă consideram că fără susţinere din partea statului a eforturilor private de promovare a turismului, activitatea economică a operatorilor de turism este afectată şi se produc disponibilizări severe în acest sector. Toate acestea duc la scăderea încasărilor la bugetul de stat şi la bugetele locale", se arată într-un comunicat comun al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Organizaţiei Patronatelor din Turismul Balnear (OPTBR) şi Asociaţiei Naţionale a Turismlui Rural şi Ecologic (ANTREC).

Reprezentanţii patronatelor solicităm intervenţia „de urgenţă" a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) în încercarea de a readuce turiştii în România, prin „implicarea activă" în promovarea destinaţiilor de vacanţă din România.

„Guvernul României trebuie să susţină financiar, alături de asociaţii şi patronate, promovarea turismului românesc. Criza economică şi concurenţa acerbă a ţărilor vecine au determinat scăderi mari ale volumului de vânzări pentru vacanţele de pe teritoriul românesc. Cu toate acestea, statele din jurul nostru continuă să dezvolte campanii ample de publicitate prin care atrag mii de turişti din ţările vecine", se mai arată în comunicat.

Potrivit reprezentanţilor celor trei asociaţii, Bulgaria a avut în anul 2009 fonduri de promovare turistică de 4 milioane de euro, în timp ce pentru acest an, ţări precum Croaţia, Turcia sau Grecia au bugete de promovare de 30 de milioane de euro, 100 de milioane de dolari , respectiv 57,8 milioane de euro.

Bugetul de promovare turistică al ministerului de resort din România, respectiv 5 milioane de euro, reprezintă jumătate din suma alocată anul trecut promovării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite