(P) VIITOR Televizorul - un centru multimedia de 3D entertainment la tine în casă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii spun că noua generaţie de 3D LED TV permite conversia de la 2D la 3D, aşa cum este şi în cazul televizoarelor lansate pe piaţa autohtonă de Samsung.

În România, televizoarele cu tub catodic vor deveni in curand doar o amintire. Anul trecut, s-au cumpărat LCD-uri şi plasme în valoare de 160 de milioane de euro, adică 80% din totalul pieţei de televizoare, estimată la 200 de milioane de euro, potrivit unui studiu Gfk. Iar un segment pe care tot mai mulţi producători de profil mizează este cel al televizoarelor 3D.

Lansate pe piaţă autohtonă în aprilie, LED-urile care permit vizualizarea filmelor în format 3D s-au dovedit a fi pe placul pasionaţilor de tehnologie. “ Dupa cum bine stiti, Samsung se numără printre primele companii care au introdus televizoarele LED 3D în România si oferă cea mai bună experienţă 3D HDTV prin intermediul unei tehnologii proprii.

Pana la sfârşitul  acestui an credem că ne vom depăşi obiectivul propus de a vinde 1000 de LED-uri 3D. Lipsa conţinutului 3D este suplinită de faptul că produsele Samsung permit transformarea imaginii 2D în 3D cu ajutorul procesorului de imagine - practic, pozele sau filmările digitale din vacanţă vor putea fi vizionate în format tridimensional.

Primul procesor 3D Hyper Real încorporat este optimizat pentru a permite compatibilitatea cu toate formatele 3D dar şi conversia în timp real de la 2 D la 3D, tehnologie care poate fi aplicată la orice tip de imagine 2D.

“Mai mult, utilizatorii pot ajusta gradul efectelor 3D după preferinţă, din meniul televizorului. De asemenea, orice continut 3D poate fi transformat si vizualizat oricand in format 2D normal. Acest lucru este un beneficiu absolut necesar pentru televizoarele 3D, care trebuie să suplininească momentan lipsa filmelor 3D, şi asta pentru că tehnologia a luat-o înaintea conţinutului. La nivel internaţional există câteva titluri disponibile, la noi probabil că va mai dura până vor intra în oferta distribuitorilor de profil”, explică Filip.

image

Samsung face eforturi pentru introducerea in Romania a continutului 3D si promite ca in curand sa lanseze pe piata un pachet care sa contina si filme 3D. Un sistem 3D de la Samsung este compus dintr-un televizor high-definition de 1.200 de euro, un player blu-ray de 300-350 de euro şi o pereche de ochelari. 

Raul Filip  sustine că, deşi vânzările din România au fost peste aşteptări, cota de piaţă a produselor 3D nu va depăşi 1% din totalul vânzărilor de televizoare pentru că ele se adresează unui segment premium.

În ceea ce priveşte preţul, managerul diviziei audio-vidio al Samsung România explică că un astfel de televizor se pozitioneaza la nivelul unui produs premium din anul 2009.

Internet@TV
“Noi avem în ofertă încă din 2008 televizoare cu acces la internet, peste 50% din gamă iar in prezent aceasta caracteristica a devenit o necesitate, un „must have” pentru tot mai multe persoane”, precizează Raul Filip. Preţul unui astfel de produs poate ajunge la suma de 600 de euro pentru un televizor cu o diagonală de 32 de inci. “Practic, pentru a folosi un astfel de televizor ai nevoie de o conexiune la internet. In prezent,toate aplicaţiile sunt gratuite, însă exista discuţii ca, de la începutul lui 2011, să putem oferi utilizatorilor posibilitatea să închirieze filme online  precizeaza Raul Filip.

Cum arată consumatorul roman
 Oficialul Samsung precizează că preţul mediu de vânzare al unui televizor este de aproximativ 400 de euro, iar diagonala este de 32 de inch. “Gradul de penetrare a LCD-urilor, în mediul urban, este de aproximativ 30%, astfel, majoritatea cumparatorilor aleg un produs dintr-o gamă mai avansată, precum un LED (light emitting diode)”, adaugă Raul Filip, managerul diviziei audio-vidio al Samsung Electronics România. În acest moment, segmentul de AV al pietei este alcatuit din  80% LCD-uri, 10% plasme şi 10% LED-uri.

Între tubul catodic şi 3D
La nivelul lunii februarie, 44% din români aveau un televizor cu tub catodic în gospodărie, în scădere cu doar un procent faţă de luna noiembrie anul trecut. În schimb, doar 3% dintre români au acasă o plasmă. În ţările din Europa de Est, media  vânzărilor din luna februarie a fost de 10% pentru televizoarele cu tub catodic, 82% pentru LCD-uri şi 8% pentru plasme.

Rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat*
România 10%
Ungaria 19%
Polonia 35%
M. Britanie 67%
* Iunie 2009 Sursa GfK

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite