Nereguli grave la ASF. Angajaţi suspectaţi de practici incorecte. Instituţia a demarat un amplu proces de evaluare a activităţii şi a sesizat DIICOT

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autoritatea de Supraveghere Financiară FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
Autoritatea de Supraveghere Financiară FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunţă că există indicii şi suspiciuni cu privire la practici incorecte ale angajaţilor şi că a demarat un amplu proces de evaluare a întregii activităţi a autorităţii, urmând să dispună „măsuri drastice de intrare în legalitate şi de penalizare” pentru cei găsiţi vinovaţi. Şeful instituţiei a sesizat DIICOT.

UPDATE Mihaela Cojocaru, directorul directorul Direcţiei Reglementare-Autorizare de pe segmentul asigurărilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), a fost eliberată din funcţie, în urma scandalului privind neregulile din instituţie.

UPDATE Purtătorul de cuvânt al ASF, Daniel Apostol, a declarat pentru HotNews.ro că „preşedintele ASF a sesizat DIICOT cu privire la posibile nereguli sau chiar infracţiuni atât în legătură cu activitatea de control pe piaţa de capital, cât şi pe piaţa asigurărilor".


„Pot confirma că actuala conducere a ASF a demarat un amplu proces de evaluare a întregii activităţi a Autorităţii dar şi a subiectelor care au adus atingere credibilităţii ASF de-a lungul timpului. Pot confirma şi faptul că ceea ce a semnalat ziaristul de la Economica.net este adevărat. De altfel presa a mai semnalat cu mai multe luni în urmă fel de fel de nereguli sau situaţii care presupun cel puţin conflicte de interese ale unor angajaţi ai Autorităţii”, a declarat Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF.

Economica.net a semnalat, marţi, că noua conducere a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a identificat erori majore în documente oficiale prezentate de angajaţii mai multor Direcţii membrilor Consiliului.

„Erori «ciudate» ar fi fost identificate atât în documente venite dinspre cele trei sectoare supravegheate (asigurări, piaţa de capital şi pensii private) cât şi în notele emise de Direcţia Juridică. Există suspiciuni că respectivele erori ar fi fost strecurate intenţionat, pentru a da posibilitatea firmelor supravegheate şi vizate de respectivele documente să conteste cu succes eventuale decizii care le-ar dezavantaja. În acest sens se va desfăşura în ASF un audit al documentelor venite dinspre sectoare către Consiliu. Pentru verificarea naturii greşelilor deja identificate sunt deja începute cercetări interne”, scrie Economica.net, citând mai multe surse avizate.

Purtătorul de cuvând al ASF arată la rândul său că astfel de sesizări nu au surprins actuala conducere a ASF.

„Lumea trebuie să ştie că, în privinţa multor dintre aceste subiecte, chiar Preşedintele Autorităţii Nicu Marcu a dispus încă de la începutul mandatului său o analiză riguroasă internă, şi tot Preşedintele Nicu Marcu a semnalat şi solicitat organelor competente ale Parchetului analizarea activităţilor ASF astfel încât dacă şi unde se constată încălcarea legii, cei vinovaţi să suporte consecinţele legale fireşti”, spune Daniel Apostol.

Purtătorul de cuvânt al instituţiei menţionează că Autoritatea traversează acum un proces amplu de restructurare şi de îmbunătăţire a activităţii ei.

„Hotărârea luată de preşedinte este să se facă repede lumină cu privire la procedurile de lucru în reglementare, supraveghere şi control în toate cele trei sectoare. Există indicii şi suspiciuni cu privire la practici incorecte, iar dacă concluziile analizelor interne solicitate în Consiliu de către Preşedintele Autorităţii vor conduce către demonstrarea unor vinovăţii, atunci Preşedintele va dispune măsuri drastice de intrare în legalitate şi de penalizare a celor găsiţi vinovaţi”, mai menţionează Daniel Apostol.

De altfel, în cadrul ASF a fost înfiinţat recent şi un nou Serviciu, care se va ocupa tocmai cu verificarea documentelor care ajung în atenţia Consiliului şi nu numai a acestora. Este vorba despre Serviciul de Conformitate, care va acţiona sub coordonarea directă a preşedintelui Nicu Marcu şi unde lucrează, deocamdată, doi dintre consilierii acestuia. Scopul Serviciului este tocmai acela de a identifica şi corecta eventualele erori din viitor.

Erorile la care publicaţia Economica.net face referire ar fi fost mai frecvente în cazul sectorului Piaţa de Capital, însă greşeli „ciudate” în documente au apărut şi în zona asigurărilor. Există şi un tipar al acestor greşeli, spun sursele citate. Direcţiile prezentau membrilor executivi ai Consiliului (vicepreşedinte responsabil de sector, prim vicepreşedinte sau preşedinte) câte patru seturi de documente în legătură cu anumite speţe. Trei dintre aceste seturi de documente erau semnate şi asumate de către cei care au elaborat lucrarea şi de către directorul de Direcţie, în timp ce un al patrulea set trebuie semnat doar de către executivul din Consiliu. În mod normal, cele patru seturi trebuie să fie identice. Totuşi, în mai multe situaţii s-a descoperit că în actele menite să fie semnate de „executiv” apăreau formulări diferite faţă de celelalte trei seturi. În unele cazuri ar fi fost modificări discrete, iar în altele chiar schimbări de anvergură, pasaje întregi modificate, scrie publicaţia Economica.net.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite